ده دوازده سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با ده دوازده سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
مجموعه کتاب «بنگاه کارآگاهی لاسه و مایا» شامل داستان‌هایی پلیسی و کارآگاهی است. در هر یک از کتاب‌ها، کودکان تشویق می‌شوند با نگاهی کنجکاوانه به اطراف خود بنگرند و از کنار رویدادها ساده نگذرند. کودکانی که به داستان‌های معمایی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند، از خواندن این داستان‌ها لذت می‌برند. شخصیت‌های این مجموعه «لاسه» و «مایا» دو دوست و همکلاسی هستند و به کمک هم یک بنگاه کارآگاهی کوچک را اداره می‌کنند. شخصیت دیگر داستان رئیس پلیس شهر است. ماجراهای این مجموعه در شهر خیالی «واله‌بی‌» رخ می‌دهد؛ شهر کوچکی که ساکنان آن یکدیگر را می‌شناسند. در هر یک از مجموعه کتاب‌های بنگاه کارآگاهی لاسه و مایا ،اتفاق عجیبی در شهر رخ می‌دهد که لاسه و مایا به کمک رئیس پلیس شهر می‌روند تا علت آن را پیدا کنند. آن‌ها کودکانی کنجکاو و متفکر هستند، سرنخ‌ها را می‌یابند، در کنار هم قرار می‌دهند و مشکلات را حل می‌کنند. تاکنون پنج کتاب از مجموعه کتاب‌ های لاسه و مایا به نام‌های «ماجرای مومیایی»، «ماجرای مسابقه فوتبال»، «ماجرای سیرک»، «ماجرای الماس» و «ماجرای زندان» به فارسی ترجمه شده است.
شنبه, ۱۰ اردیبهشت
مجموعه کتاب «از سر تا دم» یک مجموعه کتاب علمی اطلاعاتی برای کودکان است، که با شیوه‌ای معماگونه کودکان را به خواندن اطلاعات علمی درباره‌ هر جانور تشویق می‌کند. تصاویر کتاب با تکنیک کلاژ ساخته شده‌اند و تصویرگر به‌خوبی جزییات بدن هر جانور را منعکس کرده است. کتاب‌های «دایناسورها از سر تا دم»، «جانوران اقیانوس از سر تا دم»، «بندپایان از سر تا دم» و «پرندگان از سر تا دم» 4 عنوان این مجموعه هستند.
سه شنبه, ۲۴ اسفند
کتاب‌های مجموعه کتاب «موجودات حال به‌هم‌زن» ترکیبی از دیالوگ‌های طنزآلود و مطالب علمی است. از این مجموعه کتاب 7 جلد آن با عنوان‌های «مگس»، «کرم»، «موش فاضلاب»، «حلزون بی‌صدف»، «شپش»، «عنکبوت» و «وزغ» توسط نشر چشمه ترجمه و منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ آذر
کتاب «فیل ماکارون» داستانی است درباره یک فیل و دوستانش که با هم متحد می‌شوند تا کانگوروهایی که بر شهر آن‌ها حکومت می‌کنند را شکست بدهند. کتاب درباره این است که چه کسی قانون‌ها را تعیین می‌کند، و چه کسی باید آن‌ها را بشکند. درباره رشته و تغییر است، قوانین و لازانیا. کتاب «فیل ماکارون» به ما نشان می‌دهد که قوانین از سنگ ساخته نشده‌اند، درست مثل پاستا، قوانین هم یکی دیگر از ساخته‌های ما هستند.
شنبه, ۱۳ آذر
کتاب «دوچرخه‌سواری خانم آرمیتاژ» داستانی طنز درباره خانم آرمیتاژ است که در حین گردش با دوچرخه‌اش به نظرش می‌رسد دوچرخه‌اش وسایلی کم دارد و آن‌ها را یکی یکی به دوچرخه اضافه می‌کند، چیزهایی مثل انواع بوق، سطل و صابون برای شستشوی دست، جعبه ابزار، سبدی که توی آن برای خود و سگش غذا بگذارد، صندلی مخصوص برای سگش، چتر برای جلوگیری از آب و باران، رادیو ضبط برای سرگرمی و...
سه شنبه, ۹ آذر
چروکس در داستان کتاب «چروکس کله غازی»، در پایین یک راه ‌آب زندگی می‌کند و خودش را از مردمی که مطمئن است او را به خاطر ظاهر عجیب و غریبش از خودشان دور می‌کنند قایم می‌کند. او از همان پایین وقت خود را با نگاه کردن به آدم‌هایی که با هم در حال معاشرت هستند می‌گذراند. اما او به طرز غمگینی تنهاست، برای همین هم از میان زباله‌ها برای خودش یک دوست می‌سازد، یک دوست آب‌نباتی.
شنبه, ۶ آذر
مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی» شامل 8  داستان‌ مجزا با شخصیت‌های مختلف و پدیدآورندگانی متفاوت است. هر کتاب دارای داستانی کوتاه و جذاب با تصاویر درشت و رنگی است که این مجموعه را تبدیل به انتخابی مناسب برای بلندخوانی با کودکان می‌کند. کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «گربه‌ای که تقلید می‌کرد»، «شاید چیزی زیبا»، «نینجا خرگوشه»، «روز بد خرس کوچولو»، «اسکار عاشق چه چیزهایی است؟»، «درخت خاطره»، «اسکار و مو» و «می‌خواهی چه کاره شوی برایان؟».
سه شنبه, ۲ آذر
کتاب «خرسی به نام یکشنبه» در قالب داستانی بلند برای کودکان نگاشته شده است. داستان «خرسی به نام یکشنبه» روایت شروع ارتباط پسر بچه‌ای با یک خرس عروسکی است که از زبان نگارنده داستان تعریف می‌شود.
چهارشنبه, ۱۲ آبان
کتاب «صدای رنگ‌ها»، در واقع داستان زندگی واسیلی کادینسکی، نقاش روس است. داستان ماجرا را از زمانی تعریف می‌کند که واسیلی یک پسربچه است و کسی در خانواده ذوق او در نقاشی و سبک نقاشی کردنش را درک نمی‌کند. اعضای خانواده او را به نوعی وادار می‌کنند تا در رشته حقوق تحصیل کند. واسیلی یک توانایی خاص دارد، او می‌تواند صدای رنگ‌ها را بشنود.
دوشنبه, ۱۰ آبان
«برسد به دست معلم عزیزم» داستان دختری به نام امیلی است که تصور می‌کند یک نهنگ آبی در حوض خانه‌شان زندگی می‌کند و برای معلم‌اش درباره آن می‌نویسد. داستان در واقع مجموعه‌ای از نامه‌های امیلی و معلم برای یکدیگر است.
یکشنبه, ۲۵ مهر
کتاب «رزی گودنس، دخترک مهندس» از مجموعه کتاب «راهت را پیدا کن»، داستان دختری به نام رزی است که در دبستان درس می‌خواند و آرزو دارد مهندس شود. اما از شکست‌هایش ناامید می‌شود تا زمانی که می‌آموزد از هر شکست می‌تواند درس‌هایی بیاموزد و با تلاش بیشتر موفق شود. مرتبط با کتاب «رزی گودنس، دخترک مهندس» کتاب کاری شامل 40 فعالیت برای اختراع کردن، نقاشی کشیدن و ساختن با عنوان «پروژه‌های بزرگ برای مهندسان کوچک» منتشر شده است. فعالیت‌های پیشنهادی زیر را علاوه بر فعالیت‌های کتاب‌های کار می‌توانید انجام دهید.
دوشنبه, ۱۲ مهر
مجموعه کتاب‌های «آمبر براون»، درباره‌ی ماجراهای یک دختر دبستانی به نام آمبر است و ماجراهایی که او در زندگی شخصی و مدرسه‌اش با آن‌ها روبرو می‌شود و تمام احساساتی که طی این اتفاقات تجربه می‌کند. احساسات و تصمیم‌های او همگی به نوعی تحت تاثیر شرایط او به عنوان کودکی است که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند. او در تمام مدت از این اتفاق و شرایطی که باعث می‌شود تا به مسایلی فکر کند که به قول خودش بچه‌ها اصلا نباید درگیر فکر کردن به آن‌ها باشند، ناراضی است. اما در پایان می‌پذیرد که زندگی پر از تغییراتی است که همیشه هم بد نیستند. این مجموعه 9 جلدی شامل کتاب‌های زیر است: «آمبر براون یک مداد شمعی نیست»، «آمبر براون، آبله مرغان خوردنی نیست»، «آمبر براون به کلاس چهارم می‌رود»، «آمبر براون امتیاز بیشتری می‌خواهد»، «همیشه آمبر براون»، «آمبر براون از عصبانیت قرمز می‌شود»، «آمبر براون احساس آبی دارد»، «من، آمبر براون»، «آمبر براون از حسودی کبود می‌شود».
یکشنبه, ۱۱ مهر
کتاب «25 شغل ماشا فیلیپنکو» در مورد دانش آموز سال سوم دبستان، ماشا فیلیپنکو است. او که علاقه‌ای به درس خواندن ندارد، در بازدید یکی از اعضای شورای شهر، انشایی می‌نویسد که به نظر پروفسور پر از ایده‌های خلاقانه است. او از ماشا دعوت می‌کند تا به مراکز تجاری و خدماتی شهر که دارای مشکل هستند برود و به شیوه‌ خودش راه حل پیدا کند.
سه شنبه, ۶ مهر
نوجوانان به تازگی به شکلی فزاینده به مسائل و رویدادهای ملی و جهانی علاقه نشان می دهند. سر مقاله هاو مطالب جالب روزنامه ها و مجله ها را برای شان بخوانید. نوجوانان در این دوران شروع به تعریف و دریافت موضوع ها و عملکردهایی می کنند که آن ها را بی همتا و متمایز می کند و تلاش دارند دریابند در کجای جهان ایستاده اند. برای شان رمان هایی را انتخاب کنید که در آن شخصیت نوجوان داستان با مسائل بلوغ و بزرگسالی روبه رو ست.
سه شنبه, ۶ مهر
خواندن را فرآیندی همراه با احساس امنیت و آرامش بدانند. درباره ی زبان و واژگان بیاموزند. مهارت های شنیداری خود را تقویت کنند. دایره ی واژگان شان را گسترش دهند. در باره ی شخصیت ها، فضاسازی ها و طرح داستان حرف بزنند و آن را با زندگی خود پیوند دهند. در زمینه ی موضوعات گوناگون، اطلاعات به دست بیاورند. در رابطه با مسائل و رفتارهای اخلاقی و اجتماعی تفکر و کنکاش کنند. تبدیل به خوانندگانی ماهر و مستقل شوند. تشویق شوند تا خود شروع به خواندن کنند. دریابند که کدام نویسنده یا سبک نوشتاری را بیشتر دوست دارند. به خانواده ی خود وابسته بمانند.
سه شنبه, ۶ مهر
رمان های واقعگرا داستان های فانتزی داستان های تاریخی کتاب های شعر ادبیات غیرداستان: از کتاب های زیست محیطی تا کتاب های علمی زندگینامه ها
سه شنبه, ۶ مهر
کودکان و نوجوانان در این سن هم دوست دارند که بزرگتر ها برایشان کتاب بخوانند. سنت بلند خوانی را در خانواده حفظ کنید. در خانه اوقاتی را به خواندن با فرزند خود اختصاص دهید. یک خواندن مشارکتی. یک پاراگراف یا یک صفحه را شما بخوانید و آن گاه نوبت به او می رسد. او نیز بخش هایی را بلند می خواند. او را در خواندن تشویق کنید. سعی کنید کمتر عیب جویی کنید و این زمان را به زمانی پر از شادی و لذت بدل سازید. از او بخواهید که کتابی را مستقل بخواند و سپس درباره آن کتاب با او گفت و گو کنید. این گفت و گو او را بر می انگیزاند که دوباره آن کتاب را بخواند و این بار با دقت بیشتر.
سه شنبه, ۶ مهر