برگزاری کارگاه یک‌روزه‌ی «آواورزی و الفباورزی» در تهران

کارگاه یک‌روزه‌ی «آواورزی و الفباورزی» با هدف آشناسازی والدین و مربیان با شیوه‌های خلاق و نوین شناخت آواها و الفباها و همچنین آموزش سواد پایه به کودکان به شکل خلاقانه، از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شود.

کودکان نیاز دارند تا سن هفت‌سالگی با شیوه‌های درست رانش آواها بر زبان آشنا شوند و مهارت‌های گفتاری و شنیداری در آن‌ها تقویت شود. برای دستیابی به این نیاز، پدران و مادران، آموزگاران و مربیان کودک در سال‌های نخست زندگی او باید شیوه‌های نوین و خلاق آموزش آواها و الفباهای فارسی به کودکان را بشناسند و با توجه به این شناخت، بتوانند سواد پایه را از راه آموزش خلاق به کودکان خود بیاموزند.

در کارگاه‌یک‌روزه‌ی «آواورزی و الفباورزی» شرکت‌کنندگان، شیوه‌های آموزش خلاق سواد پایه را با کمک بسته‌های «آواورزی با سی‌بی‌لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه» فرامی‌گیرند. بسته‌های آواورزی و الفباورزی، نوشته‌ی محمدهادی محمدی، از سوی نشر چیستا منتشر شده‌اند. با کمک بسته‌ی آواورزی، کودکان رانش درست واژه ها و سخن را فرامی گیرند، با گوناگونی آواها آشنا می شوند، ریتم ها یا چرخه آواهای پایه را می شناسند و بسیاری چیزهای دیگر که در آموزش زبان  و موسیقی پایه کاربرد دارد را می‌آموزند. در بسته‌‌ی الفباورزی نیز کودکان از راه آموزش خلاق، سواد پایه و حروف الفبا را می‌آموزند.

افزون بر این، در این کارگاه شیوه‌ی کار با شعر‌های آواورزی، شیوه های تقویت حس شنیداری در کودکان، آشنایی با توانمندی‌های گوناگون کودکان و راه‌های یادگیری آن‌ها و چگونگی سخن گفتن با کودکان، از جمله مطالبی است که برای شرکت‌کنندگان بیان می‌شود.

مخاطبان این کارگاه ها، پدران و مادرانی که کودک سه سال تا هفت سال دارند، مربیان مهد کودک ها و پیش دبستانی، آموزگاران پایه نخست دبستان، مروجان کتابخوانی و دیگر افراد علاقه‌مند به یادگیری شیوه‌های آموزش خلاق هستند.

کارگاه یک روزه‌ی «آواورزی و الفباورزی» روز پنجشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۵ از ساعت ۸ تا ۱۳ در تهران، شهرک غرب، فاز ۶ ، ایوانک غرب، گل افشان شمالی، کوچه‌ی دوم، پلاک ۲۰، دفتر موسسه خیریه مهرگیتی برگزار می‌شود.

هزینه‌ی شرکت در این کارگاه ۸۰ هزار تومان است.

شماره کارت جهت واریز هزینه‌ی کارگاه: ۰۳۴۸-۴۲۱۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ به نام مهدی محمدی- بانک ملی

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ی ۸۸۵۵۲۳۱۸-۰۲۱ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

جهت خرید بسته‌های آموزش خلاق از سایت کتاب هدهد به آدرس‌های زیر مراجعه کنید:

 

Submitted by editor71 on