ثبت رکورد با شعار «لغو کار کودک، همین امروز»

احمد شعبانی‌فرد، رکورددار طولانی‌ترین شنای آب‌های آزاد جهان، ثبت رکورد جدید خود را با شعار «لغو کار کودک همین امروز، بهداشت و درمان رایگان و فراگیر حق همه کودکان است» آغاز کرده است.

احمد شعبانی‌فرد ورزشکاری است که از ۱۰ تیرماه تا ۲۶ شهریورماه امسال رکورد طولانی‌ترین شنای آب‌های آزاد جهان را در دریای خزر به مسافت ۱۱۳۰ کیلومتر در مدت زمان ۸۰ روز به ثبت رسانده است. ثبت این رکورد ورزشی تنها بهانه‌ای بود برای جلب توجه و افزایش حساسیت‌های عمومی جامعه نسبت به پدیده‌ی نه چندان نوظهور کودکان کار و خیابان.

این‌بار ورزش نه برای ورزش  بلکه به مثابه‌ی وسیله‌ای برای حل یک معضل اجتماعی به‌کار گرفته شد. این حرکت مهم که توانست نگاهی ریشه‌ای به پدیده کار کودک را به‌عنوان یک معضل مهم انسانی در جهان نمایندگی نماید با شعار «لغو کار کودک».

حالا او ثبت طولانی‌ترین رکورد سه‌گانه دنیا (دوچرخه سواری، شنا، دو) را با عنوان «دریا تا دریا» و با شعار «لغو کار کودک همین امروز، بهداشت و درمان رایگان و فراگیر حق همه کودکان است» آغاز کرد.

این حرکت روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۹۵ با مجوز وزارت ورزش و جوانان از بندرانزلی آغاز شد و ۲۰ اسفند در جزیره کیش (مسافت ۲۱۰۵ کیلومتر) به پایان می‌رسد.

 

دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on