دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۳۹۵ برگزار می‌شود

دهمین دوره‌ی جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی از ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ با حضور ۷۹ هنرمند از سراسر جهان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری این جشنواره که یکشنبه ۸ اسفندماه در کانون پرورش فکرب برگزار شد، در بخش مسابقه ایران ۹۳۵ اثر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره راه پیدا کرده‌اند. در بخش بین‌الملل هم ۱۱۶۳  اثر از ۷۹ کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۲۸ اثر از سوی دبیرخانه جشنواره پذیرفته شده است. همچنین از میان فیلم‌های رسیده به بخش مسابقه ایران جمعا ۲۳۸ اثر راه پیدا کرده‌است که از این تعداد ۱۰۴ اثر پویانمایی، ۱۷ اثر دانشجویی، ۱۲ اثر دینی، ۷ اثر ارزش‌های انقلاب اسلامی، ۶۹ اثر موشن گرافیک و چهار اثر بلند هستند.

حاجیان‌زاده همچنین در این نشست یادآور شد:

«هر کدام از بخش‌های جشنواره به صورت جداگانه داوری و بررسی شده‌اند، ۵ داور آثار مسابقه ایران، ۳ داور آثار دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ۳ داور آثار دانشجویی، ۳ داور آثار گرافیک متحرک، ۳ داور پایان نامه های برتر، ۵ داور آثار بین الملل، و ۳ داور در بخش سیفژ به داوری آثار می‌پردازند. همچنین دو بخش چشم‌انداز و نمایش ویژه از بخش‌های جانبی و غیررقابتی این جشنواره هستند که بخش چشم ‌انداز با تاکید بر جنبه‌های آموزشی و نمایش ویژه در راستای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار سایر کشورها شکل گرفته است.»

علیرضا حاجیان‌زاده، مناف یحیی‌پور، معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس این جشنواره و محمدرضا کریمی‌صارمی، دبیر این جشنواره، از اعضای ستاد برگزاری این جشنواره هستند. پوستر دهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی را علی‌اکبر صادقی طراحی کرده است. تصویر این پوستر از مجموعه‌ی «تولدی دیگر» انتخاب شده است. این مجموعه اثر بعد از یک دوره فاصله‌ی صادقی از عالم نقاشی و تصویرگری خلق شده است.

 

دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on