روز بین‌المللی «اهدای کتاب»

روز بین‌المللی «اهدای کتاب» هر سال ۱۴ فوریه، با هدف افزایش امکان دسترسی و افزودن به اشتیاق و علاقه‌ی کودکان به کتاب‌ها، برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت ایجاد عشقی همیشگی به خواندن در کودکان و فراهم کردن امکان دسترسی آن‌ها به کتاب‌های مناسب و مورد نیاز آن‌ها، روزی بین‌المللی به «اهدای کتاب» اختصاص داده شده است. روز بین‌المللی «اهدای کتاب» از تمامی داوطلبان دعوت می‌کند تا کتاب‌های محبوب خود را با خوانندگان جوان سهیم شوند. بسیاری از کودکان در کشورهای درحال‌توسعه، کتاب‌هایی مختص به خودشان ندارند؛ در انگلستان، یک سوم کودکان، کتاب‌هایی مختص به خود ندارند و در ایالات‌متحده، دو سوم کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند نیز به کتاب‌هایی مختص گروه سنی خود دسترسی ندارند.

تمرکز این روز بین‌المللی در ۱۴ فوریه برابر با ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۵، بر تشویق افراد سراسر جهان به دادن کتاب به کودکان است. در این روز افراد دعوت می‌شوند تا:

  • به اعضای فامیل و دوستان خود کتاب هدیه دهند؛
  • در اتاق انتظار هر مکانی، برای کودکان کتاب بگذارند تا بخوانند؛
  • کتاب‌های خوانده‌شده خود را به کتابخانه‌های محلی، بیمارستان‌ها، پرورشگاه‌ها یا سازمان‌هایی اهدا کنند که به صورت گسترده و بین‌المللی، کتاب‌های خوانده‌شده را میان کودکان نیازمند توزیع‌ می‌کنند.

افزون بر این، افراد در روز بین‌المللی «اهدای کتاب» به پشتیبانی از سازمان‌های ناسودبری برانگیخته می‌شوند که به کودکان کتاب می‌دهند.

 

Submitted by editor71 on