نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۲۰۱۷ برگزار می‌شود

پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، از ۳ تا ۶ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۱۵ تا ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ با شعار «نقش زیستگاه‌های طبیعی در محتوای کتاب‌های کودکان» برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب بولونیا که از سال ۱۹۶۲ برگزار می‌شود، امروزه رویدادی مهم در تقویم سالانه‌ی مربوط به کودکان است که بیش از ۵۰ سال تجربه‌ی موفق در گردهم آوردن مخاطبان جهانی منحصر به فرد و متنوع دارد. این نمایشگاه هر ساله در شهر بولونیای ایتالیا در فضایی به مساحت بیست هزار متر مربع برگزار می‌شود.

افزایش حضور بین‌المللی و توجه به این نمایشگاه به بالای ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۶، رشد علاقه و سرمایه‌گذاری در انتشار محتوایی مربوط به کودکان و حتی دلایل بیشتر دیگری را برای بازدید از نمایشگاه ثابت می‌کند.

تصویرگران، طراحان گرافیک، نمایندگان ادبی، ناشران، نویسندگان، مترجمان، مجوزدهندگان و همچنین افرادی که صاحب امتیاز هستند، توزیع‌کنندگان، کتاب‌فروشان، کتابداران و معلمان، هر بهار در رویدادی گردهم می‌آیند که دنیای تجارت کتاب‌ها و محصولات چندرسانه‌ای را در صدها غرفه میان ۶ سالن بزرگ تجربه می‌کند. از این رویداد می‌توان به عنوان بزرگترین رویداد جهان در زمینه‌ی کتاب و محصولات چند رسانه‌ای کودکان نام برد.

نمایشگاه تصویرگری بولونیا و جایزه‌ی بین‌المللی «راگازی بولونیا» نیز برخی دیگر از ارکان این رویداد ویژه هستند.

«نمایشگاه تصویرگری بولونیا» نیز بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک است که هر ساله در بولونیا برپا می‌شود. آثار راه‌یافته به نمایشگاه، از سوی گروهی از ناشران، هنرمندان و رؤسای موزه‌ها ارزیابی و انتخاب شده‌اند. همچنین جایزه‌ی «راگازی بولونیا» (Bologna Ragazzi Award) هر سال در نمایشگاه بولونیا با هدف تشویق ناشران جهان به تولید کتاب‌های باکیفیت بالا در چهار بخش داستان، ‌غیر داستان، افق‌های نو و اپرا پریما به پدیدآورندگان کتاب‌های کودک اهدا می‌شود.

این رویداد با شرکت بیش از ۲۵ هزار نفر در برنامه‌ها و مراسم چهار روزه‌ی بولونیا، ترکیبی منحصربه‌فرد است از نمایشگاهی فرهنگی و تجاری که مخاطبان نمی‌توانند آن را از دست بدهند.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا از ۳ تا ۶ آوریل ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد. نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی بولونیا و سالن‌های صدور مجوز تجارت بولونیا نیز از ۳ تا ۵ آوریل گشوده می‌شوند.

 

 

 

 

برگردان:
فاطمه بدری
Submitted by editor71 on