تقدیر از برندگان مسابقه کتابخوانی شرکت سازور سازه آذرستان

جوایز مسابقه ی کتابخوانی «کدام کتاب را بیشتر از همه دوست داشتم!»، همزمان با روز کارگر به کودکان خانواده های کارگری شرکت سازور سازه ی آذرستان اهدا شد.

این مسابقه با هدف ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان و تشویق خانواده‌ها به کتابخوانی با فرزندانشان از تاریخ ۱ دی ماه ۹۴ تا پایان اسفند ماه ۹۴، در کارخانه و دفتر تهران شرکت سازور سازه آذرستان برگزار شد.

این مسابقه پس از راه اندازی کتابخانه در این مسابقه کارشناسان با من بخوان از میان کتاب‌های کتابخانه، فهرستی از کتاب‌ها را برای هر گروه سنی مشخص کردند و از کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن ها خواستند که این کتاب‌ها را از کتابخانه امانت بگیرند و کتاب‌های محبوب خود را برگزینند. در گروه‌های سنی صفر تا ۶ سال که کودکان خواندن نمی‌دانند، مادران و پدران باید کتاب‌ها را برای فرزند شان می خواندند و با توجه به واکنش های کودکان خود به هر کتاب از یک تا پنج ستاره امتیاز و به پرسش های ساده‌ای پاسخ می داندند که درباره دلایل این امتیاز در فرم ارزیابی آمده بود. برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، والدین و فرزندان می توانستند به طور مشترک در خواندن و امتیازدهی به کتاب ها مشارکت کنند. از نوجوانان ۱۳ سال به بالا هم خواسته شده بود که افزون بر خواندن کتاب‌های فهرست و ارزیابی آن‌ها، دیدگاه خود را بنویسند و برای کارشناسان بفرستند.

مسابقه کتابخوانی

برگه های ارزیابی، در روزهای پایانی اسفندماه ۹۴ و فروردین ۹۵، توسط مسئول کتابخانه گردآوری شد. پس از بررسی کارشناسان موسسه، افرادی که همه کتاب ها را خوانده بودند و دیدگاه های خود را به شیوه ای درست و روشن بیان کرده بودند در فهرست برندگان قرار گرفتند.

به این ترتیب از میان ۱۰۵ کودک شرکت کننده در برنامه، ۶۵ کودک در رده های سنی مختلف از ۰ تا ۱۷ سال برای دریافت جایزه انتخاب شدند.

در روز ۱۱ اردیبهشت ماه، همزمان با روز کارگر، جوایز کودکان به پدرانشان داده شد تا از طرف کارخانه به کودکانشان اهدا کنند. همچنین در این روز، از یکی از پرسنل های بخش اداری به پاس همراهی اش با برنامه از ابتدا تاکنون، تقدیر شد.

مسابقه کتابخوانی در آذرستان

کارشناسان با من بخوان و مسئولان شرکت سازور سازه و عمران آذرستان امیدوارند با اجرای چنین برنامه‌هایی گامی در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان خانواده‌ها بردارند.

برنامه با من بخوان از سال ۹۳ در شرکت سازور سازه آذرستان آغاز شده و از مهر ماه سال ۹۴ نیز کتابخانه شرکت سازور سازه آذرستان با بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب باکیفیت در فضایی نو شروع به کار کرده است. همه کارگران و کارمندان می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه با راهنمایی کتابداران و کارشناسان کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را انتخاب کنند و به امانت ببرند. در این کتابخانه علاوه بر کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان، کتاب‌هایی با موضوع‌های روانشناسی، آموزش و پرورش و ترویج کتابخوانی نیز برای والدین وجود دارد.

 

نویسنده
زینب آقایی
کلیدواژه:
Submitted by editor3 on