استقبال خانواده‌های روستایی از طرح موزه‌های سیار در آذربایجان غربی

مدیرکل آذربایجان غربی گفت: استقبال قابل توجهی از طرف کودکان و خانواده‌های روستایی از طرح موزه‌های سیار شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جواد زاهدی گفت: آثار تاریخی و باستانی در قالب طرح «کانون، موزه» توسط کتاب‌خانه‌های سیار به کودکان روستاهای محروم آذربایجان‌غربی معرفی می‌شود.

مدیرکل آذربایجان‌غربی با اعلام این‌که اجرای این طرح بر اساس تفاهم‌نامه بین کانون و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بهمن ۹۴ آغاز و به مناسبت هفته موزه پررنگ‌تر شده است، گفت: این تفاهم‌نامه به مدت دو سال منعقد شده و مبنای تمام همکاری‌های کانون و میراث فرهنگی بر اساس آن خواهد بود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های سیار از مدل‌های طراحی شده آثار تاریخی، معرفی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی از طریق نقشه‌های جغرافیایی ساده ویژه کودکان، آشنا کردن کودکان با نحوه کاوش‌های باستان‌شناسی، ابزار آن و فرهنگ و زندگی مردم گذشته، نمایش فیلم و اسلاید، برگزاری برنامه‌های مشترک برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مشترک مسابقات و کارگاه‌های مختلف از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در حال حاضر با پنج کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری مشغول فعالیت در روستاها و مناطق کم برخوردار شهر ارومیه است.

 

نویسنده
'گروه خبر کتابک
منبع
پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
Submitted by editor on