اعلام برندگان نخستین دوره جایزه خنده با صدای بلند یا خروس قندی

برندگان نخستین سال جایزه خنده با صدای بلند با نام مستعار خروس قندی اعلام شدند. در انتخاب برندگان، مدارس هم مشارکت داشتند و صدها دانش آموز کتاب ها را خوانند و درباره ی کتاب ها بحث و گفتگو کردند و به آثار محبوب خود رای دادند.

برندگان از سوی هیئت داوران از میان فهرست نامزدان نهایی انتخاب شدند.

اعضای هیت داوران به قرار زیر است:

  • سرپرست هیئت داوران مایکل روزن
  • نویسنده ی و کمدین جنی اکلر
  • فیلمساز انگلیسی ویل کراک
  • و آمی لی متخصص برنامه ی یوتویوپ

برندگان نهایی به قرار زیرند:

بهترین کتاب تصویری خنده دار برای دریافت جایزه خنده با صدای بلند

جیش دارم! اثر سو هندرا و پل لینت انتشارات سایمون شوستر

الن که خرس کوچولویی است مشکلی دارد. جیش دارد! اما قبل از این که به دستشویی برود هزار تا کار دیگر می کند. آیا به موقع به دستشویی می رسد؟ وقتی به آن جا می رسد، خدا کند دم دستشویی صف نباشد؟

بهترین کتاب برای گروه سنی ۶ تا ۸ سال

کتاب بت بدشانس اثر جم پاکر و دانکن مک کوشان (معروف به چاقو و پاکر) انتشارات ارچارد

مجموعه خاطرات خنده دار از خالقان انیمیشن فلیبگ شکل میمون است که این بار قهرمان زن شان بت است که دائم به دردسر می افتد.

بهترین کتاب برای گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال

آژانس والدین اثر دیوید بادیل و جیم فیلد برنده از انتشارات هارپر کالینز

باری برای سومین بار می گوید ای کاش مامان و بابای بهتری داشتم! و ناگهان همه ی اتاق شروع به لرزیدن می کند. باری بنت دوست ندارد که به اسم باری صدایش کنند! البته این دومین مورد از فهرست سه گزینه ای موارد دوست نداشتنی باری است، او والدینش را از این بابت مقصر می داند. اما نخستین و سومین گزینه ی فهرست موارد دوست نداشتنی به این قرار است: خسته شدن و باز هم «همیشه خسته» شدن است. اما دنیای دیگری وجود دارد که زیاد هم از این دنیای ما دور نیست و آن جا جایی است که مادر و پدر فرزند ندارند و هیچ چیز مهم و بزرگی هم وجود ندارد. در این دنیا کودکان حق دارند مامان و بابا هایشان را انتخاب کنند. برای باری بنت این دنیا مثل یک رویا می ماند. فقط یک اشکالی دارد: همه چیز به همین سادگی ها هم که می گوییم نیست. این کتاب را جیم فیلد تصویرگری کرده که برنده ی جایزه ی خنده دار رولد دال بوده است.

برندگان نشان افتخار و مبلغ ۲۵۰۰ پوند دریافت خواهند کرد و در مراسم اهدای جایزه دانش آموزانی که در این رای گیری شرکت کرده اند در این مراسم حضور خواهند داشت. مایکل روزن که سال ها پیش سفیر ادبیات کودک انگلستان بود و هم اکنون رییس اعطای جایزه ی خروس قندی است برندگان را اعلام کرد و گفت: کودکان، والدین، مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، عمه و دایی، پسرعمو ها دخترعموها و پرستاران کودک و آموزگاران خواهان کتاب هایی برای کودکان هستند که آن ها را بخنداند و از آن ها لذت ببرند. همه مان در دلمان می گوییم می دانم بهترین کتابی که آن ها را بخنداند پیدا خواهم کرد! کتابی که از خنده روده بر شوند! بچگی خودم یادم می آید! کتاب های خنده دار امسال کدام ها هستند؟

بهتان می گویم! درست همین جا! برندگان و نامزدان دریافت جایزه ی خروس قندی: خنده با صدای بلند همین جا هستند: تنها کاری که باید بکنید این است : کتاب را بخوانید و از خواندنش لذت ببرید!

انتشارات اسکولاستیک حامی مالی جایزه ی خنده با صدای بلند با نام مستعار خروس قندی است که در پاسخ به تعطیلی جایزه ی طنز رولد دال گشایش یافت. این جایزه در پاسخ به گزارش پژوهش خواندن کودکان و والدین انجام گرفت: طبق نظرسنجی که این گزارش در میان کودکان ۶ تا ۱۷ سال انجام داد آن ها خواهان کتاب هایی بودند که آن ها را بخنداند. علاوه بر انتشارات اسکولاستیک موسسه ی بوک تراست و موسسه «این کتاب بامزه است» حمایت مالی این جایزه را بر عهده گرفته اند.

با جایزه خنده با صدای بلند بیشتر آشنا شویم

برگردان:
بهار اشراق
منبع
گاردین
Submitted by editor3 on