بررسی ادبیات کودکان حوزه اقیانوسیه در آخرین شماره مجله بوک برد

آخرین شماره ی فصلنامه ی بوک برد منتشر شد. ویژه نامه این شماره به ادبیات کودکان حوزه اقیانوسیه پرداخته است.

این شماره از مجله بوک برد بر ادبیات کودکان حوزه اقیانوسیه (نیوزیلند، استرالیا و جزایر اقیانوس آرام) تمرکز کرده است. سردبیر مهمان این شماره، آنا جکسون، سرمقاله‌ای با موضوع بررسی تاریخی و موضوعی ادبیات غنی و متنوع این حوزه جغرافیایی نوشته است. 

در ویژه نامه اقیانوسیه این شماره مجله بوک برد به قلم نویسندگان و صاحبنظران مختلف به وجوه متنوع ادبیات این منطقه پرداخته شده است و برخی آثار شاخص منتشر شده بازخوانی و بررسی شده‌اند. همچنین مرکز ملی ادبیات کودک استرالیا و گنجینه منحصر به فرد آن معرفی شده است. پائولا گرین نیز درباره تجربه خود به عنوان سفیر غیر رسمی شعر کودکان نیوزیلند صحبت کرده است و در آخر مصاحبه‌ای با تولیا تامپسون، نویسنده کودکان اهل نیوزیلند، چاپ شده است.

در ادامه مطالب این شماره مجله، ستون‌ها و صفحه های همیشگی، به چشم می‌خورند. معرفی و بررسی برخی کتاب‌ها و اخبار رویدادهای دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در سراسر جهان و مرور تاریخچه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا تعدادی از مطالب منتشر شده در این شماره از مجله بوک برد هستند.

مجله بوک برد فصلنامه ای است تخصصی درباره ی ادبیات کودکان که از سال ۱۹۶۳ میلادی منتشر می شود. دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان این مجله را تهیه می کند و دانشگاه جونز هاپکینز امریکا آن را منتشر می کند. 

نویسنده
صفورا زواران حسینی
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor3 on