کانون آغوش خود را بر کودکان خاص باز کرد

به دنبال طرح توافق‌نامه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین برنامه «دوپنجره دو لبخند»، امروز در نیشابور همزمان با حضور ۵۰ نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

«دو پنجره، دو لبخند» برنامه‌ای ابتکاری است که بر اساس آن ضمن فراهم آوردن شرایط حضور نویسندگان به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در ۳۱ استان که در آن کودکان و نوجوانان به نقد و بررسی آثار پدیدآورندگان خود می‌پردازند، نویسندگان موظفند بخشی از فعالیت‌های خود را متوجه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص همچون کودکان کم‌بضاعت، بی بضاعت، بدسرپرست،‌ بی سرپرست و غیره کنند.

افتتاحیه این برنامه همزمان با حضور ۵۰ نویسنده در نیشابور و بزرگداشت جعفر توزنده جانی برگزار می‌شود. پیش از این اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با برنامه دو پنجره شرایط دیدار نویسندگان و پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان را با مخاطبان خود در استان‌های مختلف اجرا می‌کرد. از این پس با تغییراتی کودکان خاص محور توجه کانون و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان قرار می‌گیرند.

براساس این خبر، ۵۰ نویسنده برای حضور در شهر کتاب ایران نیشابور به مدت سه روز در این شهر حضور خواهند داشت و مراسم بزرگداشت جعفر توزنده جانی بخشی از برنامه‌های این حضور خواهد بود.

این نویسندگان در برنامه انتقال خود از تهران به نیشابور که توسط قطار انجام شد، بخشی از برنامه خود را به اهدای کتاب به کودکان حاضر در این قطار اختصاص دادند. بدین ترتیب ۵۰ کتاب در مسیر رفت نویسندگان به کودکان و نوجوانان اهدا شد.
 

منبع
خبرگزاری ایسنا
Submitted by editor71 on