برگزاری سومین مسابقه تصویرگری جزیره نامی ۲۰۱۷

سومین دوره‌ی مسابقه‌ی نامی (Nami Concours) با هدف تشویق هنرمندان به خلاقیت و مشارکت در پیشرفت کیفیت تصویرگری کتاب برگزار می‌شود.

جزیره‌ی نامی، پشتیبان رسمی جایزه‌ی هانس کریستین آندرسن، این رقابت را هر دو سال یک‌بار میان تصویرگران شرکت‌کننده از سراسر جهان برگزار می‌کند تا فرصتی را برای این تصویرگران جهت معرفی آثار خود در سطح بین‌المللی فراهم آورد.

داوری این رقابت در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله‌ی اول داوری، داوران مشهور بین‌المللی تا ۱۰ برابر بیشتر از تعداد واقعی برندگان را انتخاب خواهند کرد که آثار این تعداد به نمایشگاه راه خواهد یافت. در مرحله‌ی داوری نهایی، برندگان بین‌المللی نهایی از میان آثار مرحله‌ی اول، برگزیده خواهند شد. راه‎یافتگان به مرحلۀ اول داوری تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۱ دی ۱۳۹۵ فرصت خواهند داشت تا اصل یا پرینت باکیفیت آثار خود را جهت داوری نهایی به نمایشگاه ارسال کنند.

نفر اول این مسابقه، برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ این رقابت شامل یک نشان و ۱۰ هزار دلار خواهد بود. در جایگاه دوم، جایزه‌ی جزیره‌ی طلا شامل یک نشان و ۵ هزار دلار آمریکا قرار دارد که به دو نفر از شرکت‌کنندگان تعلق خواهد گرفت. جایزه‌ی جزیره‌ی سبز نیز به سه نفر از برگزیدگان در جایگاه سوم اهدا خواهد شد که یک نشان و ۲ هزار دلار آمریکا را در برمی‌گیرد. در مقام بعد، جایزه‌ی جزیره‌ی بنفش شامل گواهینامه و نشان این مسابقه قرار دارد که ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان برای این جایزه برگزیده خواهند شد.

در دوره‌ی دوم این مسابقه که در ژانویه ۲۰۱۵ در سئول برگزار شد، مارچلو پی منتل برنده‌ی جایزه بزرگ از کشور برزیل، سونیا دانوسکی و توربن کولمان برندگان جایزه‌ی طلایی از کشور آلمان شدند. حسن عامه‌کن نیز از ایران، جایزه‌ی سبز این دوره را از آن خود کرد. رئیس گروه داوران نیز در دوره‌ی دوم این رقابت، جونکو یوکوتا از کشور آمریکا و داوران نیز زهره قایینی از ایران، آناستازیا آرخیپوا از روسیه، یوسف اسماعیل از مالزی، راجر ملو از برزیل و وی-سوک یئو از کشور کره بودند.

جشن اهدای جایزه‌های سومین دوره‌ی مسابقه‌ی نامی به همراه نمایشگاهی ویژه از آثار برگزیده در مرحله‌ی اول در خلال فستیوال بین‌المللی کتاب کودکان جزیره‌ی نامی ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد که نمایشگاه جزیره‌ی نامی، هزینه‌ی سفر برگزیدگان جایزه‌ی بزرگ، جایزه‌ی جزیره‌ی طلایی و جزیره‌ی سبز را تأمین خواهد کرد.

همه‌ی تصویرگران کتاب‎های تصویری با هر موضوعی می‎توانند در این رقابت شرکت کنند. آثار تصویرگران شرکت‌کننده، هم به صورت نسخه‌ی اصلی تصویرها و هم به صورت نسخه‌ی چاپی دیجیتالی از نسخه‌ی اصلی پذیرفته می‌شوند.

لازم به تأکید بر این نکته است که آثار راه‎یافته به نمایشگاه در یک کاتالوگ منتشر خواهد شد و همچنین ممکن است این آثار برای تبلیغات نمایشگاه بدون کسب اجازه و پرداخت وجه استفاده شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه، ابتدا فرم ثبت‎نام آنلاین را در وب‌سایت رسمی جشنواره به آدرس www.namiconcourse.com پر کرده و سپس آثار خود را بارگذاری کنید.

اسامی پذیرفته‌شدگان در وب‌سایت رسمی نامی اعلام خواهد شد.

ثبت‎نام از اول جولای ۲۰۱۶ برابر با ۱۱ تیر ۱۳۹۵ آغاز می‎شود و مهلت ارسال آثار تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ برابر با ۹ مهر خواهد بود.

شرایط شرکت در این نمایشگاه عبارت است از:

- آثار تصویرگری باید مربوط به یک داستان باشد.

- هر شرکت‎کننده می‎تواند بین ۵ تا ۱۰ اثر ارسال کند.

- شرکت‎کنندگان باید ابتدا فرم آنلاین شرکت در مسابقه را در سایت این مسابقه پر کنند .

- تصویر آثار باید با مُدRGB و فرمت Jpg و حجم کمتر از ۲۰ مگابایت ارسال شود.

- هزینه‌ی شرکت در این مسابقه رایگان است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on