شماره ۳۰۰ دوماهنامه «عروسک سخنگو» منتشر شد

جدیدترین شماره‌ی دوماهنامه‌ی هنری ادبی فرهنگی عروسک سخنگو، سخنگوی ادبیات مدرن کودکان ایران ویژه‌ی آذر و دی‌ماه ۱۳۹۵ منتشر شد.

در کلمک جدیدترین شماره‌ی این نشریه، نوشته‌ای از مگ رزاف با عنوان «با دروغ گفتن به کودکان، نمی‌توان از آن‌ها محافظت کرد؛ گفتن واقعیت آسیب کمتری به آن‌ها می‌رساند» می‌خوانیم.

در بخش روایت اول شخص مفرد این شماره، جواد ماهر، معاون پرورشی یک مدرسه‌ی روستایی از توابع شهرستان زاوه واقع در استان خراسان رضوی، خاطره _ داستان‌های آموزگاری خود را با عنوان «همه‌ی قصه‌ها پدر و مادر دارند» برای خوانندگان بازگو کرده است.

در پرونده‌ی یک شاعر، به زندگی رینر ماریا ریلکه، شاعر آلمانی پرداخته شده است و در قسمت از کتاب یک شاعر، بخشی از کتاب «یادداشت‌های مالته لوریدس بریگه» نوشته‌ی این شاعر برجسته با عنوان «زنی که در دست‌هایش غرق شد» منتشر شده است.

در ادامه پرستو جمشیدی در بخش با یک انیمیشن، به معرفی انیمیشن «دار و دسته‌ی جنگل» پرداخته است. مریم گریوانی، کارشناس کتابداری و کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از روستای گریوان واقع در استان خراسان شمالی، تجربه‌های خود را در بخش خاطرات داستانی یک کتابدار روستایی با عنوان «می‌میرم اما کتاب نمی‌خوانم» با مخاطبان در میان گذاشته است.

و در پایان زری نعیمی در بخش کارگاه کتاب کودک به نقد و بررسی کتاب‌های «انگشت سحرآمیز» نوشته‌ی رولد دال، «بع‌ع‌ع‌ع» نوشته‌ی دیوید مکالی، مجموعه‌ی «بنگاه کارآگاهی لاسه و مایا» نوشته‌ی مارتین ویدمارک، «پاداش شاهزاده» نوشته‌ی فرناندو سورنتینو، «پرنده قرمز» نوشته آسترید لیندگرن، «عینکو» نوشته‌ی زهرا فخرایی، «فلورا و اولیس» نوشته‌ی کیت دی‌کامیلو، «قصه ۴» نوشته‌ی بابک صابری و «ماجراهای مارتا» نوشته‌ی جرمانو زولو پرداخته است.

عروسک سخنگو، نخستین و تنها نشریه‌ی مستقل «ادبیات مدرن کودکان ایران» هر دو ماه با صاحب‌امتیازی زهرا نعیمی و سردبیری زری نعیمی منتشر می‌شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor on