تجربه بلندخوانی کتاب «پیکو، جادوگر کوچک» برای کودکان بازمانده از تحصیل

آنچه می‌خوانید تجربه بلندخوانی کتاب «پیکو، جادوگر کوچک» در برنامه «با من بخوان» برای کودکان بازمانده از تحصیل در پایه دوم موسسه توانمندسازی مهروماه است. با خواندن این مطلب، با فعالیت‌های مناسبی آشنا می‌شوید که می‌توانید پیش، هنگام و پس از بلندخوانی این کتاب همراه با کودکان انجام دهید.

مربیان: بهار مشفق و زهرا مدی

۲۴ خردادماه ۱۳۹۷

 

بلندخوانی کتاب پیکو جادوگر کوچک

 

فعالیت‌های پیش از بلندخوانی «پیکو، جادوگر کوچک»

ابتدا جلد کتاب را درحالی‌که نام آن را با دست گرفته بودیم، نشان بچه‌ها دادیم و گفتیم از روی تصویر کتاب حدس می‌زنید این کتاب درباره چه چیزی باشد؟ بچه‌ها تصویرخوانی کردند و حدس‌های متفاوتی زدند. درنهایت نام کتاب را به آن‌ها نشان دادیدم. آن‌ها با توجه به نام کتاب شروع کردند درباره سحر و جادو حرف زدن.

پس از آن، همراه با بچه‌ها درباره کتاب، نویسنده و تصویرگر آن صحبت کردیم. به آن‌ها درباره تصویرگر کتاب «ماریت تورن‌کویست» اطلاعاتی دادیم و گفتیم او به زودی به ایران خواهد آمد (در آن زمان قرار بود ماریت تورن‌کویست به ایران بیاید و مهمان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان باشد و در نشستی شرکت کند که درپیوند با تولید کتاب پیکو، جادوگر کوچک در ایران بود). بچه‌ها از اینکه یک نویسنده خارجی به ایران می‌آید تعجب کرده بودند.

فعالیت‌های هنگام بلند خوانی

به دلیل شخصیت مستقل و تاثیرگذار پیکو، بلندخوانی دونفره اجرا شد. یک نفر بخش‌های مربوط به پیکو را خواند و نفر دیگر سایر بخش‌های کتاب.

هنگام بلندخوانی واژه‌های سخت را برای کودکان توضیح دادیم.

بخش‌هایی از کتاب که برای بچه جذابیت چندانی نداشت، به صورت قصه اجرا شد تا کلاس و بچه ها از انرژی نیفتند.

هنگام بلندخوانی بچه‌ها در تلاش بودند که پیکو را میان تصویرهای کتاب پیدا کنند و همین باعث شد تا فعالیت پس از بلندخوانی را با اشتیاق انجام دهند.

 

پیکو، جادوگر کوچک

 

فعالیت‌های پس از بلندخوانی

کتاب را به کودکان دادیم تا با هم داستان را دوره کنند.

مدادشمعی و مقواهای مشکی دردسترس بچه‌ها گذاشتیم و به همراه دو کادر قرمز و سبز که از قبل آماده کرده بودم، در اختیار بچه ها قرار گرفت. از آنها خواسته شد در کادر بزرگ و سبز رنگ، تصورشان از پیکو را بکشند و در کادر قرمز هم چیزی از پیکو بنویسند و یک آرزو که دوست دارند پیکو برآورده اش کند، بنویسند.

 

بلندخوانی برای کودکان

 

بلندخوانی کتاب

 

کودکان بازمانده از تحصیل

 

بلندخوانی برای کودکان

 

معرفی کتاب «پیکو، جادوگر کوچک»:

کتاب «پیکو، جادوگر کوچک» داستانی است با تصویرهایی زیبا و اثرگذار که آرزوها و خواسته‌های آدمی را در دنیایی جادویی روایت می‌کند. این کتاب پایانی خوش دارد؛ پایانی که نویدبخش یک زندگی بدون ظلم و ستم است و امید به تغییر و بهبود را در خواننده زنده نگاه می‌دارد. کتاب «پیکو، جادوگر کوچک» از جمله کتاب‌های باکیفیتی است که برای بلندخوانی مناسب هستند.

با این کتاب بیشتر آشنا شوید:

 

معرفی کتاب پیکو جادوگر کوچک

 

حضور برنامه «با من بخوان» در موسسه توانمندسازی زنان و کودکان مهر و ماه

برنامه‌ «با من بخوان» از زمستان سال ۱۳۹۵ در موسسه‌ توانمندسازی زنان و کودکان مهر و ماه آغاز به کار کرد. در اولین مرحله از اجرای برنامه‌ «با من بخوان»، ۸۸ کودک (کودکان پیش‌دبستان و بازمانده از تحصیل در پایه‌های اول تا چهارم) تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند. در حال حاضر هشت مربی پیش‌دبستان تا چهارم ‌دبستان نشست‌های بلندخوانی و آموزش خلاق را برگزار می‌کنند.

 

نویسنده
بهار مشفق
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on