معرفی انیمیشن بائو

بائو Bao

کارگردان Domee Shi

محصول شرکت پیکسار Pixar Animation Studios

 

تا به حال فکر کرده‌اید اگر غذای مورد علاقه‌تان زنده می‌شد و شخصیتی مستقل و با هویت پیدا می‌کرد، زندگی چه شکلی به خود می‌گرفت؟ مثلاً یک روز ظهر، بدون این که انتظارش را داشته باشید، کتلت‌های مادرتان زنده می‌شد و یک خواهر یا برادر جدید به خانواده‌تان اضافه می‌شد.

«بائو» تازه‌ترین فیلمِ انیمیشنی شرکت پیکسار، داستان زنده شدن یکی از کوفته‌های مادری چینی است که با تنهایی و رخوتِ خانه‌ای سوت و کور دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یک روز کاملاً معمولی وقتی همسرِ پرمشغله‌اش، با عجله او را سر میز ناهار ترک می‌کند، صدای نوزادی، زن را به خودش می‌آورد. باور نکردنی است، یکی از کوفته‌های زن زنده و به یک پسربچه کوچولو تبدیل می‌شود و این، آغاز ماجرایی دوست‌داشتنی است...

با زنده شدن یکی از بائوهای (نوعی غذای چینی) زن است که زندگی شکل دیگری به خود می‌گیرد و فرصتی فراهم می‌شود تا زن تک‌تک لحظه‌هایش را با کسی شریک شود.

«بائو» اولین فیلم انیمیشنی شرکت پیکسار به کارگردانی یک زن (دامی شی)، پیوند سنت و مدرنیته و در عین حال در هم شکستگی هر یک از آن‌هاست؛ خانواده‌ای چینی که به کشوری دیگر (کانادا) مهاجرت کرده‌اند، فرزندی از نسلِ جدید که سوار بر موجِ فرهنگی دیگر، خانواده‌اش را ترک کرده و زنِ ریشه‌داری در سنت و فرهنگِ چین که با بحرانِ تنهایی و روبه‌رو شدن با عادت‌های تازه مثل ورزش‌های جدید و... سر می‌کند.

معرفی انیمیشن بائو Bao

«دامی شی» نویسنده و کارگردان این فیلم انیمیشنی می‌گوید: «وقتی به کانادا مهاجرت کردم، نمی‌دانستم بین فرهنگ چینی و فرهنگ کشور جدیدم کدام را انتخاب کنم. سردرگم بودم و تنها آرزویم در نوجوانی این بود که مستقل شوم و از خانواده‌ام فاصله بگیرم. من داستانِ زندگیِ بائو را کاملاً لمس کرده‌ام.»

«بائو» داستانِ چالش‌های نسل قدیم و جدید و رویارویی هر دو این نسل با هم و پذیرفتن تفاوت‌هایشان با یکدیگر است؛ با یک پایان‌بندی تکان‌دهنده و درخشان...

معرفی انیمیشن بائو Bao

نویسنده
فریبا دیندار
کلیدواژه:
Submitted by admin on