کتابخانه سیار آقای معلم

معلم_راننده‌ای که عشق به خواندن را به کودکان می‌آموزد

کتابخانه سیار آقای معلم

معلمی ایتالیایی همراه با کتابخانه‌ای که خودش روی چرخ‌های ماشین خود ساخته است، بی‌وقفه روستا به روستا در منطقه خود سفر می‌کند تا کودکان را به خواندن کتاب تشویق کند.

نام کتابخانه سیار او کتابخانه سه چرخ (Bibliomotocarro) است که بر خودروی او و روی سه چرخ آن سوار است. کتابخانه سیار آقای معلم از قفسه‌هایی تشکیل شده است که می‌تواند ۷۰۰ جلد کتاب را در خود جای دهد. شیروانی و دودوکشی کوچک، اتاقک کتابخانه را زیباتر کرده است.

کتابخانه سیار آقای معلم

آنتونیو لاکوا معلم بازنشسته‌ای است که ۴۲ سال از عمر خود را صرف تحصیل کرده است. اکنون پس از این همه سال، او احساس می‌کند که نیاز دارد در کنار کودکان باشد و آن‌ها را در مسیر یادگیری هدایت کند.

به همین منظور، آنتونیو خودروی سه‌چرخه‌ خود را که در سال ۲۰۰۳ خریداری کرده بود با هدف فراهم کردن کتابخانه سیار آقای معلم تغییر داده است.

کتابخانه سیار بیبلیو

تصویری از داخل کتابخانه سیار آقای معلم

آنتونیو هر هفته ۵۰۰ کیلومتر با توقف‌های پی در پی در روستاها در منطقه باسیلیکاتا در جنوب ایتالیا سفر می‌کند .

معلم ورود خود را با آواها و موسیقی‌های خوشایند مخصوص به خود اعلام می‌کند و بچه‌ها با اشتیاقی باورنکردنی به او می‌پیوندند؛ درست مانند اینکه یک کامیون بستنی را می‌راند.

بی‌علاقگی به کتابخوانی در مدرسه‌ها دیده می‌شود؛ جایی که کودکان باید در آن بخوانند، اما به آن‌ها نشان داده نمی‌شود که چرا باید عاشق خواندن باشند.

این معلم ایتالیایی معتقد است که فعالیت خواندن باید فعالیتی خوشایند و لذت‌بخش باشد نه اینکه به عنوان یک وظیفه انجام شود.

کتابخانه سیار آقای معلم

درباره‌ی تاریخچه‌ی کتابخانه‌های سیار بخوانید: کتابخانه سیار چگونه شکل گرفت

کتابخانه سیار آقای معلم

منبع
onejive.com
Submitted by editor on