کتابخانه ای کوچک در شهر ری...

اینکه این کتابخانه با چه انگیزه ای به جود آمد خود داستانی ست...داستانی که پیرنگ آن اتفاقی ست بس ناگوار اما سرانجام  آن کتابخانه ای  است در یکی از کلاس های موسسه خیریه حمایت از کودکان کار و خیابان (ایلیا) در شهر ری به نام امیر علی...(پدر و مادر امیرعلی، خانم شه رخ شفیعی و آقای صمد شربیانی بانیان این کتابخانه و آغازگر این داستانند).

چند ماهی بیشتر از ساخت این کتابخانه نمی گذرد، حدود  ۱۵۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد که بخش اعظم آن هدیه هایی ست از جانب دوستانی نیکو_ کتاب هایی که یادگار دوران کودکی شان بوده و اکنون دوست خوبی برای صدها کودک مشتاق ...

این کتابخانه تنها با هدف امانت کتاب شکل نگرفته است. رشد فکری و ارتفاء سطح سواد دیداری و شنیداری کودکان اهداف اصلی این کتابخانه را تشکیل می دهند. قصه خوانی، بازی، نمایش انیمیشن و فیلم های مستند، آشنایی با مباحث هنری و پخش موسیقی های کلاسیک کودکان هم  از انگیزه های اولیه آن یوده که کم و بیش در حال اجرا هستند.

در حال حاضر دو کتاب دار که از  خانه کتاب دار به ما معرفی شده اند مشغول ثبت کتاب ها هستند و امید داریم که شروع مهر آغازی باشد برای عضو پذیری و ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان.

 

 

نویسنده
روناک ربیعی
Submitted by admin on