رختخواب خیس

عنوان لاتین
The case of the wet bed

کتاب «رختخواب خیس» درباره‎ موضوع شب ادراری کودکان است. در این کتاب پسر بچه‌ای به نام مکس که خودش قبلا همین مشکل را داشته است، تصمیم می‌گیرد تا مشاور کودکان دیگر شود. او با توضیح این مطلب که مشکل شب ادراری مشکل خیلی از بچه‌های دنیا است و توضیح سیستم دفع بدن برای دوستان کوچکش، به آن‌ها کمک می‌کند تا مشکلشان را برطرف کنند.

مکس آرچر پسربچه‌ای است که تصمیم می‌گیرد مشاور کودکان در زمینه‌ی شب ادراری شود. او که خودش قبلا همین مشکل را داشته است، مسایلی را که مشتریان کوچکش با آن روبرو هستند به خوبی درک می‌کند. او گام به گام با دستورهایی مفرح و ساده به بیلی پارکر 8 ساله کمک می‌کند تا بتواند شب تا صبح رختخواب خود را خشک نگه دارد. اول همه چیز را در مورد این‌که ادرار چیست و چگونه تولید می‌شود و چگونه باید به مثانه توجه کرد برایش توضیح می‌دهد. بعد برنامه‌هایی برای تغذیه و تمرین کنترل مثانه به او می‌دهد. در نهایت بیلی 8 ساله با خودش به این نتیجه می‌رسد که اگر شب ادرار داشته باشم مثانه‌ام می‌تواند تا صبح آن را نگه دارد، اما اگر نتوانم تا صبح نگه دارم خودم را بیدار می‌کنم و به دستشویی می‌روم.

در پایان کتاب هم دو سرگرمی جدول کلمات و درست کردن آرم مشاور کودکان برای بچه‌ها به همراه فهرستی از پرسش و پاسخ در مورد شب ادراری کودکان برای والدین وجود دارد.

«هاوارد جی.بنت» نویسنده کتاب «رختخواب خیس»، پزشک متخصص اطفال اهل واشنگتن است که با همسر و دو فرزندش در شهر مریلند زندگی می‌کند.

«اسپیک گریل» تصویرگر کتاب «رختخواب خیس» همراه همسر و دو فرزندش در شمال لندن زندگی می‌کند. او عاشق دوچرخه سواری و دویدن است.

گزیده‌هایی از کتاب

فکر می‌کنم این کتاب را می‌خوانی، چون رختخوابت را خیس می‌کنی. شاید هر شب خیس نکنی، اما آن‌قدری هست که یکی این کتاب را برایت خریده است. من هم وقتی بچه بودم سال‌ها رختخوابم را خیس می‌کردم. خیس کردن جایم وقتی نوزاد بودم چندان اهمیتی نداشت، چون پوشک داشتم. اما وقتی پنج ساله شدم، این وضع نگران کننده بود.

برگردان
بهناز کمالی
تصویرگر
تصویرگر
Spike Gerrell , اسپیک گریل
سال نشر
1398
نویسنده
Howard J. Bennet, هاوارد جی.بنت
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
شهرناز اعتمادی
Submitted by skyfa on