فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی خر (الاغ)، 18 اردیبهشت

8 می برابر با 18ام اردیبهشت‌ماه «روز جهانی خر (الاغ)» است. خرها نقش اساسی در تاریخ بشر داشته اند. دلیل نامگذاری این روز آشنایی با این حیوان فروتن به خاطر تلاش‌هایش در کمک به مردم در سراسر جهان برای بهبود کیفیت زندگی آن‌هاست. ایده ثبت روز جهانی الاغ در سال 2018 مطرح شد و از آن زمان این روز را جشن می‌گیرند.

خرها نقش اساسی در تاریخ بشر داشته‌اند. شواهد موجود حاکی از آن است که خر از 4000 سال قبل از میلاد حضرت مسیح در کنار بشریت کار می‌کرده است. این موجودات از یک روز کاری سخت نمی‌ترسند. الاغ‌ها گاری‌ها را می‌کشند، آسیاب‌ها را می‌گردانند، و بارها را برای مسافت‌های طولانی حمل می‌کنند. آنها بدون هیچ دستمزدی تلاش می‌کنند تا به ما  انسان‌ها خدمت کنند.

آنها همچنین مولد قاطر عقیم هستند، نژادی از اسب و الاغ که منجر به نژادی با نقاط قوت هر دو می‌شود. بدون کمک خرها، تصور شکل‌گیری دنیای مدرن سخت است. این جانوران سرسخت، قبل از ظهور نیروی بخار یا الکتریسیته، انرژی محرک مورد نیاز برای تولید ثروت را به تمدن بشری ارائه کردند. 

کتابک برای روز جهانی خر (الاغ) کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

خر کوچولو حمام می‌کند/ برای 1 تا 5 سال/ (معرفی کتاب خر کوچولو حمام می‌کند/ خرید کتاب خر کوچولو حمام می‌کند)

یک لقمه کوچولو برای خر کوچولو/ برای 1 تا 5 سال/ (معرفی کتاب یک لقمه کوچولو برای خر کوچولو/ خرید کتاب یک لقمه کوچولو برای خر کوچولو)

مجموعه‌ 6 جلدی بچه الاغ کوچولو/ برای ۳ تا ۵ سال/ (معرفی مجموعه‌ 6 جلدی بچه الاغ کوچولو/ خرید مجموعه‌ 6 جلدی بچه الاغ کوچولو)

خر کوچولو/ برای 3 تا 7 سال/ (معرفی کتاب خر کوچولو/ خرید کتاب خر کوچولو)

خر کوچولو و تولد یاکی/ برای 3 تا 7 سال/ (معرفی کتاب خر کوچولو و تولد یاکی/ خرید کتاب خر کوچولو و تولد یاکی)

مجموعه 13 جلدی تامی الاغه و دوستانش/ برای 3 تا 7 سال/ (معرفی کتاب مجموعه 13 جلدی تامی الاغه و دوستانش/ خرید کتاب مجموعه 13 جلدی تامی الاغه و دوستانش)

این یک کتاب است/ برای 3 تا 9 سال/ (معرفی کتاب این یک کتاب است/ خرید کتاب این یک کتاب است)

الاغ کوچولوی خاکستری – بهترین داستان های تصویری/ برای 5 تا 9 سال/ (معرفی کتاب الاغ کوچولوی خاکستری – بهترین داستان های تصویری/ خرید کتاب الاغ کوچولوی خاکستری – بهترین داستان های تصویری)

الاغ سبز کوچولو/ برای ۵ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب الاغ سبز کوچولو/ خرید کتاب الاغ سبز کوچولو)

قصه ی الاغه و کلاغه/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب قصه ی الاغه و کلاغه/ خرید کتاب قصه ی الاغه و کلاغه)

کره الاغ و پیرزن (گویش: فارسی-هندیجانی)کره الاغ و پیرزن (گویش: فارسی-هندیجانی)/ برای 7 تا 12 سال/ (معرفی کتاب کره الاغ و پیرزن (گویش: فارسی-هندیجانی)/ خرید کتاب کره الاغ و پیرزن (گویش: فارسی-هندیجانی))

یک فنجان دانستنی درباره‌ی الاغ‌ها – مجموعه یک فنجان دانستنی/ برای 7 تا 12 سال/ (معرفی کتاب یک فنجان دانستنی درباره‌ی الاغ‌ها – مجموعه یک فنجان دانستنی/ خرید کتاب یک فنجان دانستنی درباره‌ی الاغ‌ها – مجموعه یک فنجان دانستنی)

نجات الاغ کوچولو/ برای 9 تا 12 سال/ (معرفی کتاب نجات الاغ کوچولو/ خرید کتاب نجات الاغ کوچولو)

 

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on