پایان کار سومین دوره طرح "سبد خواندن با خانواده"

سبد خواندن با خانواده پس از ١٢ ماه گردش بین اعضای سبد به سفر خود پایان داد. به این مناسبت روز هژدهم تیرماه جشنی با حضور اعضای سبد خواندن به همراه خانواده هایشان در خانه کتابدار برگزار شد.

در جشن پایان طرح سبد خواندن، مهتاب مقدم یکی از اعضای گروه ترویج، پس از جمع بندی این طرح از حاضران خواست تا نظر خود را درباره ی سبد خواندن اعلام کنند و بیان کنند که این طرح چه تاثیری بر روی اعضای خانواده شان داشته است.

همه ی شرکت کنندگان در این طرح آن را بسیار خوب ارزیابی کردند و بر این باور بودند که حضور ماهیانه سبدی پر از کتاب در خانه هایشان تاثیر بسیار زیادی بر روی روابط افراد خانواده با هم و حتی با خویشاوندان شان داشته است.

تنها پدر حاضر در جمع بیان کرد که پیش از اینکه سبد خواندن به خانه آن ها بیاید چندان اهل مطالعه نبوده ولی پس از خواندن و مطالعه ی کتاب های سبد، دیدگاه تازه ای پیش روی او گشوده شده است. به گفته وی کتاب های روان شناسی بیشترین تاثیر را بر روی او داشته چرا که با مطالعه آن ها توانسته در شیوه ی تربیت فرزندان و رفتار با خانواده اش آگاهی بیشتری به دست آورد.

پایان کار سومین دوره طرح سبد خواندن با خانواده

امیر محمد اکبری، پسر ١٠ ساله یکی از مادران عضو سبد خواندن نیز گفت که سبد را خیلی دوست داشته و پیشنهاد کرد که کتاب های تاریخی بیشتری برای گروه سنی او در سبد گنجانده شود. شیما محمدی، خواهر ١١ ساله یکی دیگر از اعضای سبد نیز شعر "تکم" را که از کتاب "تاریخ ادبیات کودکان" خوانده بود به زبان آذری برای حاضران خواند.

به باور بیشتر اعضا، کتاب های تاریخ ادبیات کودکان از "دوست داشتنی ترین و دلنشین ترین" کتاب های سبد خواندن بود.

از نکات منفی سبد نیز که باز بیشتر افراد در آن هم عقیده بودند سنگینی سبد و سختی جا به جایی آن بود.

مهتاب رمضانی نیز که یکی از اعضای فعال سبد بود از تجربه های ترویج سبد در آپارتمان محل زندگی، در مراسم نوروز، در کوهپیمایی و محیط های ورزشی سخن گفت.

فرزانه اخوت یکی دیگر از اعضای گروه ترویج که از آغاز طرح با سبد خواندن همراه بودند نیز ضمن اظهار خوشحالی از نظر مثبت حاضرین گفت که آرزو دارد این طرح در روستاها نیز به اجرا درآید.

از دیگر اتفاق های خوبی که در این جشن رخ داد، رونمایی از نشریه ای به نام "خونه به خونه" بود که توسط اعضای سبد آماده و به کمک گروه ترویج چاپ شده بود.

از دیگر برنامه های جالب این جشن اجرای بازی سنتی با کودکان بود.

پایان کار سومین دوره طرح سبد خواندن با خانواده

با طرح سبد خواندن بیشتر آشنا شوید

 

Submitted by editor3 on