پایه های مهارت اجتماعی در مهدکودک شکل می گیرد

 پسرانی که در مهدکودک روابط دوستانه خوبی دارند، در دبستان مهارت های اجتماعی بهتری از خود نشان می دهند.

این نتیجه یک پژوهش جدید در دانشگاه ایلینویز آمریکا است که در تازه ترین شماره نشریه رشد کودک و خردسال چاپ شده است. نتیجه این پژوهش بر روی دختران، با پسران متفاوت بود. آموزگاران کودکانی که در این بررسی شرکت داشتند، به طور کلی تاکید کرده اند که دختران در پایه اول و سوم دبستان، بدون در نظر گرفتن وضعیتی که در مهدکودک داشته اند، مهارت های اجتماعی خوبی از خود بروز می دهند. اما، مهارت های اجتماعی پسرها در دبستان، به کیفیت روابط شان در مهدکودک بستگی پیدا می کند.

به باور کارشناسان این پژوهش، کیفیت روابط دوستانه در مهد کودک هم برای پسران و هم برای دختران مهم است. کودکانی که دارای روابط دوستی خوب و محکم در دوران مهدکودک هستند، کمتر از کودکانی که دوستان اندکی دارند یا هیچ دوستی ندارند، با مشکلات رفتاری در مهدکودک روبه رو می شوند. اما این مشلات رفتاری در پسرانی که روابط دوستی خوبی ندارند، در مدرسه هم ادامه پیدا می کند. این پژوهش ۵۶۷ کودک را مورد بررسی قرار داده است. 

کارشناسان این پژوهش به پدر و مادرها پیشنهاد کرده اند که به پسران مهدکودکی خود کمک کنند تا از طریق شرکت در گروه های بازی یا گذاشتن قرار برای بازی کردن با هم سالان خود، بتوانند دوستانی برای خود بیابند. آن ها به پدر و مادرها یادآوری کرده اند که کودکان شان به آن ها به عنوان الگوهایی در برقرار روابط دوستانه و اجتماعی نگاه می کنند. اگر آن ها با دوستان شان رابطه ای همراه با اهمیت دادن و احترام داشته باشند، کودکان نیز از آن تاثیر می پذیرند. اگر کودکان بیاموزند می توانند انتظار داشته باشند که دیگران با آن ها خوب برخورد کنند، در روابط خود دوستانه و همراه با احترام رفتار خواهند کرد. 

Submitted by admin on