رویا خوشنویس

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با رویا خوشنویس را مشاهده کنید.

کتاب «وسلی‌آباد» درباره‌‌ی وسلی، پسربچه‌ای ۸-۷ ساله است که از نظر فکری با بچه‌های هم‌سن و سال خود وجه اشترکی ندارد. او تابع مد نیست و سرش به کار خودش گرم است اما این موضوع نگرانی والدینش را برمی‌انگیزد. وسلی در تابستان در باغچه‌ی خانه گل‌کاری و باغبانی می‌کند، اما نه گیاهانی معمول مثل گوجه فرنگی و کلم که سایر همسایه‌ها می‌‌کارند.
یکشنبه, ۶ مهر
کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد » موضوع جالب نکوهش نظم بیهوده و وسواس‌گونه را در خود دارد. بئاتریس دختری منظم است و هرگز اشتباه نمی‌کند. او برای سومین بار در مسابقه تردستی شرکت کرده و جایزه اول را برده است. این نظم بیش از حد و بدون اشتباه زندگی کردن او را دچار وسواس در کار، اضطراب و خستگی کرده و گاهی اعتماد به نفس او را برهم می‌زند. او با همکلاسی‌هایش در روی چمن بازی نمی‌کند چون این کار را بیهوده و کثیف می‌داند. روزی که در مسابقه شرکت می‌کند و برای اولین بار اشتباه می‌کند و همه چیز به هم می‌ریزد، او بر خود مسلط می‌شود و ناراحت نیست. او تصمیم می‌گیرد زندگی کند و با دوستانش بازی کند.
چهارشنبه, ۲۹ آذر
"دیو" یک سگ عروسکی قهوه ای خیلی کهنه با یک گوش شل و ول رو به پائین ویک گوش رو به بالا بنام داگر دارد که خیلی هم آن را دوست دارد. او داگر را همه جا با خود می برد و وقتی کثیف می شود او را شسته و آویزان می کند و همیشه او را تمیز نگه می دارد.
دوشنبه, ۴ اردیبهشت
کشاورزی با سه پسرش در مزرعه زندگی و سخت کار می کردند، او حیوانات را خیلی دوست داشت و از افزایش مرغ و خروس ها و گاو و گوسفندها لذت می برد. آنان هنگام کار آواز مخصوص خود را می خواندند، پسر بزرگ آواز کالسکه رانان، پسر دوم آهنگ مربوط به دریا و کوچکترین پسر درباره ویولن زن های دوره گرد و کشاورز هم درباره حیاط طویله، پشم چینی گوسفندان، تولد کره اسب ها و سایر حیوانات آوازمی خواند.
دوشنبه, ۲ آبان
جیپ پسر یتیم ١٢ ساله ای است که وقتی ٢ – ٣ سال بیشتر نداشت، از پشت گاری در حال حرکت به زمین می افتد. کسی سراغش را نمی گیرد برای نگهداری به مزرعه ای که محل نگهداری بیماران روانی است برده می شود.
سه شنبه, ۱۹ مهر
تا حالا شده که در دل خاک باغی بزرگ یا در یک جنگل چیزی پیدا کنی؟ مثلا "یک سنگ خوشگل یا سنگواره یا حتی چیزی که انتظار نداری آن را آنجا ببینی مثل ظرفی شکستی که سالم مانده است؟ از پرورش و نگهداری از گل و گیاه چیزی می‌دانی؟
پنجشنبه, ۱۲ شهریور
پتسون پیر جانوران را خیلی دوست دارد. وقتی می‌فهمد روباهی به دهكده آمده است، برای مراقبت از مرغ‌هایش تصمیم می‌گیرد به جای شكار روباه، اورا بترساند. پتسون و گربه‌اش نقشه‌‌ای می‌كشند كه به روباه و همسایه‌ها درس عبرتی بدهند.
یکشنبه, ۱۱ اسفند