نوزادان پیش از تولد زبان مادری خود را می شناسند

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد که کودکان در دوران جنینی بیشتر از آن چه تاکنون تصور می شد، صداهای مربوط به زبان مادری خود را تشخیص می دهند. 

این پژوهش توسط یک دانشمند به نام کریستین مون در دانشگاه Pacific Lutheran   در آمریکا انجام شده است. او در این پژوهش دریافته که نوزادانی که تنها چندساعت از تولدشان می گذرد، نسبت به صداهایی که با زبان مادری آن ها متفاوت است واکنش معنا داری نشان می دهند. 

او این طور نتیجه گیری کرده که نوزادان از هنگامی که هنوز در دوران جنینی به سر می برند می توانند صداهای مربوط به زبان مادری خود را تشخیص دهند. پیش از این این دانشمندان می دانستند که نوزادان در هنگام جنینی به صدای مادر خود واکنش نشان می دهند و آن را می شناسند. اما این پژوهش جدید نشان می دهد که آن ها حتی می توانند صداهای مربوط به زبان مادری شان را از صداهای مربوط به زبان های دیگر تشخیص دهند. 

مون این پژوهش را بر روی نوزادان تازه به دنیا آمده در دو بیمارستان در ایالت واشنگتن آمریکا و بیمارستانی در استکهلم پایتخت سوئد انجام داد. این نوزادان پیش از این که از بیمارستان مرخص شوند، مورد این آزمون قرار گرفتند. آن ها باید به صداهایی از دو زبان انگلیسی و سوئدی واکنش نشان می دادند. این نوزادان پیش از تولد برای ۱۰ هفته به صدای مادرشان که به زبان مادری با آن ها سخن می گفت و یا آواهایی مربوط به زبان مادری شان را به زبان می آورد، گوش کرده بودند. 

نوزادان پیش از تولد زبان مادری خود را می شناسند

هنگامی که در بیمارستان صداهای مربوط به زبان خارجی برای نوزادان پخش می شد، آن ها با مکیدن یک پستانک که در اختیارشان بود واکنش نشان می دادند. این پژوهشگر این طور نتیجه گرفت که هنگامی که کودکان صداهای زبان خارجی را می شنیدند، بیشتر پستانک را می مکیدند. 

پژوهشگران امیدوارند نتیجه این پژوهش سبب شود تا ظرفیت یادگیری و عملکرد مغز نوزادان بهتر شناخته شود و به این ترتیب به نیازهای رشدی کودکان در هر رده سنی بهتر توجه شود. 

Submitted by admin on