معرفی کتاب برای کودک ۷ تا ۹ سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با معرفی کتاب برای کودک ۷ تا ۹ سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
«ماه پری» داستانی است که در طولانی‌ترین شب سال، شب یلدا، رخ می‌دهد. اما این حقیقت در انتهای داستان مشخص می‌شود. 
چهارشنبه, ۲۰ تیر
«خرگوش بی دماغ» کتابی تصویری به نویسندگی آنابل لامرس (Annabel Lammers) و تصویرگری هانکه سیمنسما (Hanneke Siemensma) است؛ داستانی درباره‌ی یگانگی، پذیرش تفاوت‌‌ها و شایستگی دوست ‌داشته شدن.
چهارشنبه, ۶ تیر
«از ناکجا» کتابی تصویری به نویسندگی و تصویرگری کریس نیلر بالستور (Chris Bellesteros Naylor) است. «از ناکجا» درباره‌ی دوستی و ایجاد پیوند است یا بهتر است بگوییم درباره‌ی دوست ماندن با وجود دگرگونه شدن. برای دوستی بایست شبیه یکدیگر باشیم یا همین ‌که از چیزهای مشترکی حظ ببریم کافی است؟ مثلاً تماشای بالا آمدن ماه در آسمان شب، لذت نوشیدن یک فنجان چای کنار هم وقتی به چشم‌انداز مشترک پیش رو نگاه می‌کنیم؟ برای آغاز دوستی همین چیزهای ساده‌ی کوچک کافی است.
یکشنبه, ۳ تیر
«اردکی که آب دوست نداشت» داستانی تصویری است که استیو اسمال (Steve Small) نوشته و تصویرگری کرده است. استیو اسمال انیماتور، طراح و تصویرگر است و این نخستین کتابی است که خودش نوشته است؛ داستانی درباره‌ی دوستی و گشودگی به روی دیگری.     اما دوستی چیست؟ چطور دوستان خود را انتخاب می‌کنید؟ اصلاً ممکن است بتوانید با کسی دوست شوید که درست همان‌ چیزی را دوست دارد که شما از آن فراری هستید؟ 
چهارشنبه, ۳۰ خرداد
«دادا» به نویسندگی جرمانو زولو (Germano Zullo) و تصویرگری آلبرتین زولو (Albertine Zullo)، کتابی است درباره‌‌ی اهمیت دوستی. «دادا» کتابی متفاوت است؛ چون یکی از دو شخصیت اصلی این کتاب یک اسب است!  خرید کتاب کودک درباره دوستی
شنبه, ۲۶ خرداد
«غم‌ نامه‌ ی مایکل روزن» کتابی تصویری است به قلم مایکل روزن و تصویرگری کوئنتین بلیک. روزن شاعر و نویسنده‌ی سرشناس ادبیات کودکان است، و دوستداران ادبیات کودک در ایران او را با یکی از کلاسیک‌های منتخب پیتر هانت، با عنوان «می ‌خوایم یه خرس شکار کنیم»، می‌شناسند.
یکشنبه, ۲۰ خرداد
«چمدان» کتابی تصویری به نویسندگی و تصویرگری کریس نیلر بالستور (Chris Ballesteros Naylor) است؛ داستانی درباره‌ی مهاجرت، مهربانی، پذیرش دیگری و دوستی. این کتاب به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده و منتقدانی بسیار آن را تحسین کرده‌اند.  خالد حسینی، نویسنده‌ی رمان بادبادک‌باز، می‌گوید: «کاش همه‌ی پدران و مادران «چمدان» را با فرزندان خود سهیم شوند. در زمانه‌ای که بیش از ۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان به اجبار آواره شده‌اند، این کتاب داستان تصویری زیبایی است از مدارا و مهرورزی با هم‌نوعان.»
چهارشنبه, ۱۶ خرداد
کتاب «از مارها خوشم نمی‌آید» کتابی تصویری به نویسندگی نیکولا دیویس (Nicola Davies) و تصویرگری لوچیانو لوزانو (Luciano Lozano) است. کتاب ترکیبی از روایت داستانی و غیرداستانی است که ترکیب مورد علاقه‌ی نیکولا دیویس محسوب می‌شود. نیکولا دیویس، نویسنده‌ی این کتاب، جانورشناس است و مجری برنامه‌ی حیات‌وحش برای کودکان در بی‌بی‌سی است. 
چهارشنبه, ۹ خرداد
«المور دنبال دوست می گردد» کتابی است به نویسندگی و تصویرگری هالی هابی (Holly Hobbie)؛ کتابی درباره‌ی مشکلات دوست پیدا کردن، تنهایی، مهربانی و معجزه‌ی خود بودن.  خرید کتاب کودک درباره دوستی
یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت
«آرزوهای ابری»، به نویسندگی محمدهادی محمدی و تصویرگری نوشین صفاخو، کتابی است در ستایش رؤیا و آزادی. این کتاب از کودکانی می‌گوید که از دارایی دنیا، فقط تخیل نصیب‌شان شده است؛ کودکانی که می‌توانند و بلدند بر صفحه‌ی آسمان با خیالات رنگین نقاشی بکشند و رؤیا ببافند.
چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت
«ویکی و تاریکی» کتابی است به نویسندگی و تصویرگری اما پارلت. کتابی درباره‌ی ترس، به‌ویژه ترس از تاریکی! کتابی هیجان‌انگیز که در آن کودکِ داستان با هیولای تاریکی همراه می‌شود تا به سفری در دلِ شب بروند.
چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت
«تیلدا دوباره تلاش می‌ کند» داستانی تصویری به نویسندگی و تصویرگری تام پرسیوال (Tom Percival) است. این کتاب درباره‌ی احساس اندوه است؛ احساسی که به شکلی ناگهانی به سراغ ما می‌آید و رنگ زندگی‌مان را تغییر می‌دهد. همه‌چیز به یک‌باره تیره می‌شود، تغییر می‌کند و روزهای‌مان خاکستری می‌شوند؛ به گونه‌ای که انجام دادن کارهای ساده‌ی روزمره هم سخت می‌شود. این حس، ارتباط ما با دوستان و خانواده‌مان را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت
«فقط پنج دقیقه دیگه…» کتابی تصویری است که مارتا آلتس (Marta Altes) نوشته و تصویرگری کرده است. این کتاب درباره‌ی مفهوم زمان است و از نگاه و زبان کودک (بچه‌روباه) روایت می‌شود.
یکشنبه, ۲ اردیبهشت
«نقطه می‌خواست فرار کند» کتابی است به نویسندگی هشام مطر و تصویرگری جانلوکا بوتلو. این کتاب درباره‌ی «من» است، درباره‌ی تک‌تک ما، نه فقط انسان‌ها، که تک‌تک جانداران و هر چیزی که بر زمین و بیرون زمین و در جهان است. 
چهارشنبه, ۲۹ فروردین
«یوگا در جنگل» داستانی تصویری است که برایان روسو (Brian Russo) نوشته و تصویرگری کرده است. از عنوان کتاب مشخص است که با داستانی درباره‌ی یوگا سروکار داریم.  می‌دانیم که با کتاب‌خوانی برای کودکان می‌توانیم آن‌ها را به کتاب‌ خواندن علاقه‌مند کنیم و خو دهیم؛ همچنین با تمرین می‌توانیم کودکان را به عادت‌های نیک دیگر هم خو دهیم. از این رو، کتاب «یوگا در جنگل» سرآغاز خوبی است تا یوگا را به یکی از کنش‌های روزانه‌ی کودک تبدیل کنیم و او را نرم‌نرمک به انجام دادن این تمرین‌ها انس دهیم.
یکشنبه, ۱۹ فروردین
کتاب تصویری «واقعاً جدی جدی!» درباره‌ی رابطه‌ی پدربزرگ با نوه‌‌اش چارلی است. 
چهارشنبه, ۱۵ فروردین
«روزی که جنگ شد» داستانی تصویری، نوشته‌ی نیکولا دیویس (Nicola Davies) با تصویرگری ربه‌کا کب (Rebecca Cobb)، درباره‌ی جنگ، آوارگی، پناهندگان و آسیب‌های جنگ بر کودکان است. در یک روز معمولی که همه چیز خوب است، شاد هستید، به کارهای روزمره‌تان می‌رسید، یک‌باره جنگ می‌آید و همه چیز زیرورو می‌شود. خانه‌تان، شغل‌تان و آرزوهای‌تان از بین می‌رود و آواره می‌شوید. 
چهارشنبه, ۲۳ اسفند
«دوستان خوب و یک فکر بکر!» کتابی تصویری درباره‌ی بازی و مراقبت به نویسندگی و تصویرگری اینگرید و دیتر شوبرت است؛ کتابی برای کودکان و بزرگ‌سالان. تصویرهای چشم‌نواز، پویا و رنگارنگ کتاب مایه‌ی حظ بصری کودکان است و متن کوتاه و ساده‌ی آن، که بیشتر گفت‌گوهای دو شخصیت کودک کتاب است، با گنجینه‌ی واژگان‌‌ کودکان هماهنگ است و با حوصله‌شان هم‌ساز.
سه شنبه, ۱۵ اسفند
کتاب «وقتی مامان‌بزرگ کوچک می‌شود» داستانی درباره‌ی مرگ است و جوابی بامزه به پرسش همیشگی بسیاری از کودکان – و حتی بزرگسالان!- می‌دهد: آدم‌ها بعد از مرگ کجا می‌روند؟ خرید کتاب کودک درباره مرگ و از دست دادن عزیزان
چهارشنبه, ۲ اسفند
«با تو» اثر میلیا پراخمان، نویسنده و تصویرگر هلندی، کتاب تصویری شاعرانه‌ای است در ستایش دوستی، لذتِ رؤیا و جستجوگری. کتابی درباره‌ی فصل‌ها، گذر زمان، رفتن و بازگشتن، و دگرگونی و نوشوندگی مداوم طبیعت و زندگی. زندگی‌ای که تمام زیبایی‌اش به با هم بودن و داشتن رؤیاهای مشترک است. 
یکشنبه, ۲۹ بهمن