علامت سمور

عنوان لاتین
The sign of the beaver

مت دوازده ساله باید تا زمان بازگشت خانواده اش به خانه در محیط بکر و وحشی منطقه "مین" گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. در نبود خانواده مت با دو سرخپوست به نام های "ساکنیس" رئیس قبیله سمور و نوه اش "اته آن" آشنا می شود. رئیس قبیله از مت می خواهد تا به نوه اش خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را یاد بدهد و در ازای آن او هم برایش شکار و خوراک بیاورد.

او آموزگار چندان موفقی نیست ولی در این مدت کارهای زیادی را از آته آن می آموزد و شکارچی ماهری می شود. ماه ها می گذرد و او همچنان از خانواده اش بی خبر است. رئیس قبیله سمور و آته آن از مت می خواهند که همراه با قبیله آن ها به شمال مهاجرت کند ولی او نمی پذیرد. سرانجام هنگامی که مت با آمدن زمستان و رفتن دوستان سرخپوستش، دیگر امیدش را از دست داده است پدر، مادر و خواهر کوچکش از راه می رسند و زندگی جدید آن ها آغاز می شود و این در حالی است که او تجربه های زیادی به دست آورده است.

استقلال، احترام به دیگران و پذیرش نژادهای دیگر، به دست آوردن اعتماد به نفس در زندگی، تجربه ی تنها زندگی کردن در طبیعت بکر و وحشی از آموزه های این کتاب است. ماجرای این داستان در سال ۱۷۶۸ روی می دهد، زمانی که سرخپوستان پیمان نامه صلح را با مهاجران امضاء کرده و آن ها ناچار به ترک امریکا به مقصد کانادا می شوند. داستان علاوه بر تجربه های فوق مخاطب را با زندگی و آداب و رسوم و باورهای سرخپوستان و نوع زندگی شان آشنا می کند.

برگردان
نسرین وکیلی، پارسا مهین پور
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۹۰
ناشران
نویسنده
Elizabeth George Speare, الیزابت جرج اسپیر
Submitted by editor3 on