کلمنتین با استعداد

عنوان لاتین
The talented Clementine

در مدرسه کلمنتین همه دانش آموزان در تلاش هستند برای سفر بهاری خود پول تهیه کنند. کلاس سومی‌ها و چهارمی‌ها تصمیم دارند استعدادهای خود را در مراسمی به نمایش بگذارند. امّا کلمنتین کار ویژه‌ای که مناسب این برنامه باشد به فکرش نمی‌رسد.

او به هر دری می‌زند، از پدر و دوستش مارگارت که توانایی‌های زیادی دارد کمک می‌خواهد ولی کارهای پیشنهادی آن‌ها از نظر کلمنتین ارزش نمایش در مراسم را ندارد.

کلمنتین در پایان مراسم می‌فهمد که همه ما توانایی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای داریم؛ مهم نیست چقدر کوچک.

هنگامی که مدیر برای اداره جلسه مراسم از او کمک می‌خواهد، هرگز تصور نمی‌کند که این یک توانایی ویژه است و هر کسی از عهده این کار بر نمی‌آید. او در مراسم به همه جوانب توجه دارد و با حضور و یادآوری‌های به موقع خود سبب می‌شود که مراسم به خوبی برگزار شود. در پایان برنامه هیچ چیز برای او دلنشین‌تر و لذت‌بخش‌تر از شنیدن تشویق مدیر و تماشاگران برای نقشی که در اجرای خوب برنامه داشته نیست.

کسب استقلال و کشف استعدادهای کودکان هدف اصلی نهادهای آموزش و پرورش است. داستان « کلمنتین با استعداد » با ماجراهای خنده‌دار بر وجود توانایی‌های ناشناخته در افراد تأکید می‌کند و سبب بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان می‌شود.

درباره‌ نویسنده کتاب « کلمنتین با استعداد »

سارا پنی پاکر نویسنده‌ای آمریکایی است و تاکنون ۱۷ عنوان کتاب از جمله مجموعه داستان‌های کلمنتین را برای کودکان نوشته است. از این مجموعه تاکنون « کلمنتین »، « نامه های کلمنتین »، « کلمنتین و جلسه‌ی خانوادگی » و « کلمنتین دوست هفته » به فارسی ترجمه شده است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده که به فارسی هم ترجمه شده است « روباهی به نام پکس » را می‌توان نام برد. او مجموعه‌ای هم با یکی از شخصیت‌های کتاب کودکان به نام « استنلی صافه » نوشته است که جف براون بیش از چهل سال پیش آن را خلق کرد.

او برای کتاب « نامه‌های کلمنتین » جایزه‌ کریستوفر و برای کتاب «پی‌یر عاشق » جایزه‌ بادبادک طلایی را از آن خود کرده است.

 

 

برگردان
نسرین وکیلی
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۹۰
ناشران
نویسنده
Sara Pennypacker, سارا پنی پاکر
ویراستار
فاطمه ستوده
Submitted by editor3 on