فرزند خود را برای ورود به مهد کودک آماده کنیم

این کتاب با زبانی ساده و قابل درک، مناسب مخاطب عام و با در نظر گرفتن گوناگونی خانواده ها و فرهنگ ایران، به یک موضوع آموزشی مهم می پردازد: آماده کردن فرزندان برای ورود به مهدکودک که بنیان آموزش و پرورش اوست.

در پیش گفتار، به تغییر وضعیت و موقعیت و نیازهای فرزندان ما در سنجش  با نسل  پیشین و ضرورت دستیابی والدین به اطلاعات و مهارت های لازم برای مدیریت بهتر بر خود وخانواده اشاره شده است که یکی از راه های کسب این اطلاعات ومهارت ها، بهره گیری از کتاب های مناسب در این زمینه است.

.در این کتاب، به اهمیت احساس کودک در نخستین روز ورود به مهد، ضرورت برخورد صادقانه ی مربی با او، تصمیم گیری درست والدین برای انتخاب سن و زمان مناسب فرستادن کودک خود به مهد، دلایل فرستادن او به مهد کودک، آماده کردن او برای این تحول بزرگ، ویژگی های مهد کودک خوب و تاکید بر این نکته که مهد ایده آل وجود ندارد، پرداخته شده است. کتاب همچنین دارای رهنمود های عملی سودمندی برای مربیان درعلاقه مندکردن کودکان به مهد کودک است.

در پایان کتاب، فهرست مرجع ها وکتاب های کمکی، نمونه هایی از فعالیت های تکمیلی و معرفی کوتاهی از موسسه ی مادران امروز (مام) آمده است.

 

تهیه کننده
عاطفه سلیانی
سال نشر
۱۳۸۸
نویسنده
مریم احمدی شیرازی
Submitted by editor3 on