تجهیز و فضاسازی کتابخانه کودک‌محور «با من بخوان» در مدرسه عترت

برنامه «با من بخوان» در گامی دیگر، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ کتابخانه کودک‌محوری را در مدرسه عترت شهرستان زابل ویژه دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا ششم دبستان تجهیز و فضاسازی کرد.

اکنون با گذشت دو سال از اجرای برنامه «با من بخوان» در شهرستان زابل و زیر پوشش قرار دادن ۶۳۵ کودک و ۲۷ آموزگار از ۲۵ مدرسه، «با من بخوان» در گامی دیگر با پشتیبانی مالی شرکت سازور سازه، کتابخانه‌ای را برای کودکان مدرسه عترت فضاسازی و تجهیز کرده است، با این امکان که دانش‌آموزان مدرسه‌های اطراف منطقه نیز می‌توانند از این کتابخانه بهره‌مند شوند.

 

دانش آموزان مدرسه عترت

کودکان در حال اجرای نمایش در پیوند با کتاب

 

کمیته کتابخانه‌های برنامه «با من بخوان» در فضاسازی این کتابخانه، ایجاد فضایی سرشار از سواد و تراز رغبت کودکان (سطحی از جذابیت و گیرایی یک مکان برای ترغیب کودک به بازگشت به آن مکان) را در نظر گرفته و در چیدمان کتاب‌ها به نیازهای کودکان همچون در دسترس بودن کتاب‌ها توجه کرده است.

همچنین گروه کتابخانه‌ها با همکاری کتاب هدهد، فروشگاه کتاب موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، این کتابخانه را با بیش از ۴۰۰ جلد کتاب و ۶۶ عنوان فعالیت و دستنامه درپیوند با کتاب‌ها تجهیز کرده است. در دستنامه هر کتاب، افزون بر خلاصه‌ کتاب، پیشنهادهایی برای انجام فعالیت‌هایی پیش، هنگام و پس از کتابخوانی به خوانندگان ارائه شده است. 

 

کتابخانه کودک محور با من بخوان

 

همراه با راه‌اندازی این کتابخانه، برنامه «با من بخوان» کارگاه «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» را همچنین برای ۳۰ نفر از آموزگاران پایه‌های دوم و سوم و چهارم مدرسه‌های زیرپوشش برگزار کرد تا آن‌ها بتوانند با استفاده از کیف‌های کتابی که از سوی کتابخانه به هر مربی داده می‌شود، کتاب‌های باکیفیت این کتابخانه را با دانش‌آموزان کلاس خود سهیم شوند. 

درباره برنامه «با من بخوان» بیشتر بخوانید:

درباره کتاب هدهد بیشتر بدانید:

 

کودکان کتابخوان مدرسه عترت

 

 

 

 

نویسنده
رسانه با من بخوان
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on