نمایش آثار کیارستمی در چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

هشت فیلم‌ عباس کیارستمی در چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد نمایش داده خواهد شد.

هشت فیلم‌ فیلم‌ساز فقید عباس کیارستمی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در جشنواره رشد به نمایش گذاشته خواهد شد.

فیلم‌های «زنگ تفریح»، «منم می‌تونم»، «دو راه حل برای یک مسئله»، «رنگ‌ها»، «دندان‌درد» و «به ترتیب یا بدون ترتیب» عنوان‌های فیلم‌های آموزشی مرحوم کیارستمی است که به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین دو فیلم «اوّلی‌ها» و «مشق شب» نیز از جمله آثار تربیتی این فیلم‌ساز فقید است که در جشنواره رشد اکران خواهد شد.

پس از نمایش این آثار در دو سانس، جلسه گفت‌وگو با حضور کارشناسان و همکاران قدیمی عباس کیارستمی نیز برگزار می‌شود.

چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ۲۵ آبان تا ۲ آذر در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

تاریخچه جشنواره بین المللی فیلم رشد

جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران و جشنواره‌ای تخصصی است كه با مدیریت وزارت آموزش و پرورش و همت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می‌شود. جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد نخستین بار در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی (۱۹۶۳ میلادی) توسط اداره فعالیت های سمعی و بصری وزارت آموزش و پرورش، در تهران برگزار شد. نام رسمی این جشنواره در ابتدا «فستیوال بین المللی فیلم های آموزنده» بود، اما پس از پنج دوره برگزاری، واژه «جشنواره» برای نخستین بار در زبان فارسی برای نامیدن این رویداد به کار گرفته شد و بدین ترتیب نام جشنواره در دوره ششم، در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی (۱۹۶۹ میلادی)، به «جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی» تغییر نام یافت.

پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره پس از چند سال وقفه، تحت نام «جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی و تربیتی»، با شرکت بیست و یک کشور، در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی (۱۹۸۵ میلادی) همزمان با هفته معلم، از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه، در تهران و در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد. از دوره بیستم نام جشنواره به نام کنونی آن یعنی «جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد» تغییر کرد. این جشنواره هر ساله در تهران و به صورت ادواری در استان‌های دیگر برگزار شده است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on