بازی های پر خشونت رایانه ای سازنده ی «دنیای خبیث»

نتیجه تحقیقات یک گروه فوق دکترا در دانشگاه شهید بهشتی نشانگر آن است که ۴۵ درصد کودکان و نوجوانان ایرانی به بازی های خشن رایانه ایی و در همین حال ۶۰ درصد از آنان  به بازی های مسابقه ایی علاقه مندند.

به گزارش خبر گزاری مهر  دکتر ابهری - یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی-  در این باره گفت: تماشای فیلم های خشن و همچنین بازی های رایانه ای خشونت آمیز همراه با صحنه های تیراندازی و کشتار موجب بروز «سندروم دنیای خبیث» در افراد ۴ تا ۱۸ ساله می شود. افراد مبتلا به این ناهنجاری در مقابل دیدن خون و یا خونریزی بی تفاوت بوده و حتی از آن لذت می برند.
دکتر ابهری راه حل مقابله با گسترش بیماری روانی «دنیای خبیث» را جمع آوری بازی های رایانه ایی خشونت آمیز و به نمایش درنیامدن فیلم های دارای این ویژگی ها دانست و گفت: کنترل رفتاری کودکان و دور نگه داشتن آن ها از صحنه های درگیری چه واقعی و چه سینمایی اصلی ترین روش پیشگیری خواهد بود.
به گفته دکتر ابهری در بین ناهنجاری های رفتاری و روانی «خشونت» یکی از آسیب سازترین ناهنجاری ها بوده که می تواند بستر ساز انواع آسیب های دیگر قلمداد می شود و این پدر و مادرها هستند که نباید اجازه دهند کودکانشان با سرگرم شدن به بازی های رایانه ای که متاسفانه امروز بسیار رایج است و تماشای فیلم و سی دی های خشونت آفرین و دارای صحنه های کشتار آینده خود را به خطر اندازند.

Submitted by editor6 on