نشست سینما، تلویزیون و ترویج کتابخوانی برگزار شد

سی و یکمین نشست سینما، تلویزیون و ترویج کتابخوانی، با حضور مجید راستی و محمد علی طالبی در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این نشست، مجید راستی، سخنران نخست، ابتدا تاریخچه ای از شکل گیری قصه نویسی برای تلویزیون سخن گفت و پس از آن به آسیب شناسی قصه برای برنامه های تلویزیونی پرداخت و از کمبود نگارش قصه و داستان برای این رسانه گفت. او بر این باور است که داستان هایی با ساختار محکم به جنبه ی تصویری آثار تولیدی کمک می کنند و هر داستانی که پشتوانه ی ادبی خوبی دارد مخاطب خواهد داشت. او گفت که تلویزیون و سینما باید به سراغ قصه گویی به شکل های مختلف برود. او معتقد است باید نگاه جدیدی به کتابخوانی و قصه گویی برای کودکان داشت و در پایان خاطر نشان کرد قصه گویی و کتابخوانی و آثار داستانی باید به قدری رشد کند تا سینمای ایران هم به همان اندازه رشد کند و این دو مقوله از هم جدا نیست.

سخنران دوم، محمد علی طالبی، به رابطه متقابل سینما و ادبیات اشاره کرد و بر این باور بود باید آثار وارد سینما شود تا یک رابطه ی متقابل بین سینما و ادبیات به وجود بیاید. به این ترتیب، نویسندگان تشویق می شوند و هم فیلمنامه های قوی برای آثار سینمایی به وجود خواهد داشت. باید رسانه ی سینما و ادبیات را به هم نزدیک کنیم و آثار تولید شده مورد نقد قرار بگیرند. او معتقد بود در حال حاضر از ادبیات و خلاقیت دوران کودکی دور می شویم. باید در این راستا آثار درجه یک تولید شود که بتوان از آن ها برای فیلمنامه های سینما و تلویزیون استفاده کرد.

نشست های کتابخانه ای کتابخانه مرجع دوشنبه آخر هرماه برگزار می شود.

Submitted by editor3 on