ترویج کتاب وظیفه رسانه هاست

تیتر:
ترویج کتاب وظیفه رسانه هاست

 نویسنده و فعال در حوزه فرهنگی کودکان و نوجوانان گفت: ترویج کتاب و کتاب خوانی وظیفه رسانه هاست و باید این امر را یک فعالیت اجتماعی قلمداد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کانون پرورش کودکان و نوجوانان، «محسن هجری» نویسنده، منتقد و روزنامه نگار افزود: رسانه ها و روزنامه هایی که تنها بخشی از برنامه ها یا صفحات خود را به کتاب و کتابخوانی اختصاص می دهند لازم است تغییر شیوه دهند و بحران کتاب خوانی را یک مساله ی اجتماعی ببینند و از این پس وظیفه ی اجتماعی خود را در قبال کتاب انجام دهند.

دبیر سابق انجمن نویسندگان کودک و نوجوان معتقد است اگرچه برخی رسانه ها به صورت اختصاصی به مسئله کتاب می پردازند اما بایستی توجه داشت که رسانه های دیگر نباید به کتاب، مانند یک کالای لوکس نگاه کنند بلکه باید دغدغه ی اجتماعی اهالی رسانه باشد.

این منتقد و فعال فرهنگی در حاشیه هفدهمین جشنواره ی کتاب کودک و نوجوان راه دیگر ترویج کتاب خوانی را افزایش نمایشگاه های عرضه ی کتاب می داند.

هجری شیوه ی صحیح انتخاب کتاب مناسب برای کودکان را نخست مطالعه کتاب و راه دوم استفاده از نگاه منتقدان می داند و می افزاید: زمانی که یک منتقد اجزای کتاب را کالبدشکافی می کند، این امکان را به هرکسی می دهد تا کتاب مناسب تری را انتخاب و خریداری کند.

هفدهمین جشنواره ی کتاب کودک و نوجوان از ۱۸ تا ۲۴ بهمن برگزار می شود، و بیستم بهمن ماه به برترین کتاب های منتشرشده در حوزه های مختلف کودک و نوجوان نیز جایزه اعطا خواهد شد. در بخش جنبی این جشنواره نیز همه روزه نمایشگاه کتابی با حضور بیش از ۴۰ ناشر تخصصی کتاب کودک و نوجوان برپا می شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی
تاریخ:
۹۳/۱۱/۱۵
Submitted by editor3 on