دنیای نو در ابعاد نانو: فناوری نانو

این کتاب در هفت فصل  اطلاعاتی درباره‌ی نانومتر، فناوری نانو و علم نانو به مخاطب می دهد. هم چنین در کتاب به تاریخچه‌ی این فناوری و تفاوت آن با فناوری‌های دیگر، تغییر خواص مواد در ابعاد نانو و طبقه بندی نانو مواد، روش‌های تولید نانو ذرات، ابزارهای مشاهده نانو ذرات، کاربردهای فناوری نانو، کربن و گونه‌های آن، نانو و محیط زیست و در پایان به مشکلاتی که ممکن است این علم در آینده ایجاد کند، اشاره می‌کند.

روز آمد بودن موضوع و تالیفی بودن کتاب از امتیازهای آن به شمار می‌آید. زبان کتاب در بیشتر موارد روان و مناسب سن مخاطب است.
 در پایان هر فصل مخاطب درگیر یک تجربه‌ی عملی می شود و با طرح پرسش هایی حس کنجکاوی او برانگیزد و مربی می تواند از آن‌ها برای یادگیری بهتر خواننده‌ی نوجوان استفاده کند.

فهرست منابع موجود در کتاب نام سایت‌های فعالی است که برخی از آن‌ها فارسی هستند و در واقع تشویق مخاطب برای خواندن و دانستن بیشتر است.
در کتاب از عکس و نقاشی های رنگی و سیاه و سفید برای درک صحیح مفاهیم بهره گرفته شده است. وجود تصویر پیوندهای کربنی نانوکربن ها در بالای صفحه‌های کتاب، گویی نشانه‌ی سیطره‌ی فناوری نانو در تمام زمینه‌های زندگی و بیانگر این واقعیت است که فناوری نانو هیچ زمینه‌ی علمی را به حال خود رها نکرده است.

 

تهیه کننده
گروه علوم تجربی شورای کتاب کودک
سال نشر
۱۳۹۰
نویسنده
نگار زاده ختمی ماب, رضا ایجادی
ویراستار
علی خاکبازان
Submitted by editor3 on