فرهاد جمشیدی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فرهاد جمشیدی را مشاهده کنید.

کتاب «تارا و مرغ دریایی اش» در بارهٔ تارا، پسرک ده سالهٔ بی‌سرپرستی است که در دهکده‌ای ساحلی در کنارهٔ دریای خزر زندگی می‌کند.
دوشنبه, ۸ بهمن
کتاب «آناهید، ملکه‌‌ی سایه‌ها» درباره زندگی شاپور اول ساسانی و عشق پنهان او به آناهید، دختر مهرک نوش زادان، دشمن دیرینه اردشیر ساسانی است.
چهارشنبه, ۳ بهمن
بین دراجی و گروه لاک پشتان دوستی و محبت عمیقی شکل می گیرد. به گونه ای که دراج ویژگی های ذاتی خود را به عنوان یک پرنده نادیده می گیرد و روی زمین در کنار آنان لانه می سازد. به پیشنهاد لاک پشتان پرهایش را می کند تا قدرت پرواز نداشته باشد و برای همیشه پیش آنان بماند.اما محبت بی قاعده و قانون دردسرساز می شود. هنگامی که شاهین به گروه آنان حمله می کند، لاکپشت ها به لاک خود پناه می برند ولی دراج بی پناه و پشیمان گرفتار چنگال های شکار شاهین می شود.
یکشنبه, ۷ دی
این کتاب در هفت فصل  اطلاعاتی درباره‌ی نانومتر، فناوری نانو و علم نانو به مخاطب می دهد. هم چنین در کتاب به تاریخچه‌ی این فناوری و تفاوت آن با فناوری‌های دیگر، تغییر خواص مواد در ابعاد نانو و طبقه بندی نانو مواد، روش‌های تولید نانو ذرات، ابزارهای مشاهده نانو ذرات، کاربردهای فناوری نانو، کربن و گونه‌های آن، نانو و محیط زیست و در پایان به مشکلاتی که ممکن است این علم در آینده ایجاد کند، اشاره می‌کند.
چهارشنبه, ۵ تیر
جهان پهلوان "محمد مالانی" پهلوان دربار "حسین میرزا"، حاکم هرات که بین مردم محبوبیتی خاص دارد. هنگام بازگشت از هندوستان برای حاکم فیلی بسیار بزرگ و زورمند هدیه می آورد، حاکم  قدرت فیل را بیش از انسان می داند ولی پهلوان مالانی مخالف اوست و از این جا کشمکش ماجرای داستان شروع می شود.
سه شنبه, ۲۲ فروردین
با خواندن این کتاب، خواننده ی نوجوان می تواند همراه نویسنده سفری شیرین و شگفت انگیز را آغاز کند. به دیدار مردمی برود که سال ها و قرن ها در سرزمین ما زندگی کرده اند. در این سفر با آن ها زندگی در غارها، در خانه های گلی و آجری ... را تجربه کند... در ساخت و سازها، جنگ ها، پیروزی ها و شکست هایشان شرکت کند. در کتابخانه هایشان کتاب بخواند... با سفالگرها گل را شکل دهد... و سرانجام، لحظه های تلخ و شیرین زندگی آن ها را احساس کند.
سه شنبه, ۲۱ تیر