علی خاکبازان

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با علی خاکبازان را مشاهده کنید.

کتاب «هندسه‌ی عصر حجری - خط»، از مجموعه کتاب‌ «ماجراهای نابغه عصر حجر» است. در این کتاب لئو که پسر بچه نابغه‌ عصر حجری است، به همراه گربه‌اش پالاس، ماجرای خط را در دنیای عصر حجری خود توضیح می‌‍دهد.
چهارشنبه, ۵ آبان
کتاب «اسرار درون آتش» رمانی است خیره‌کننده که رنج و شجاعت کودکان افریقایی را که قربانی جنگ و مین‌هایی هستند که چون هیولا از زمین سر بر می‌آورند به تصویر می‌کشد و الهام‌بخش صلح برای همه ما در برابر خشونت است.
چهارشنبه, ۸ آبان
داستان کتاب «بچه‌ی گروفالو» در ادامه‌ کتاب «گروفالو» نوشته شده‌است. این داستان درباره‌ بچه گروفالویی است که پدرش به او هشدار می‌دهد به جنگل تاریک نرود چون یک موش گنده‌ بدجنس در کمین گروفالوها نشسته‌است.
یکشنبه, ۷ مرداد
مارال به همراه برادر خود در طول تابستان در یکی از پاسگاه‌های محیط‌بانی پارک ملی گلستان مستقر می‌شوند. پدر مارال محیط‌بان است و برای حفاظت از گیاهان و جانوران این پارک ملی مرتب به گوشه و کنار آن سرکشی می‌کند. آن‌ها در طول تابستان و در دل طبیعت بکر و زیبای پارک ملی گلستان در ماجراهای مختلفی در گیر می‌شوند، از درمان و تیمار جانوران وحشی تا درگیری با شکارچیان. آقای «افرا» دوست فیلمساز خانواده‌ی مارال است. او قصد دارد فیلمی درباره‌ی قصه لاله و ببر بسازد. این قصه بخشی از ادبیات شفاهی قوم ترکمن است که سینه به سینه و در دل شعر و موسیقی تا به امروز روایت شده است.
دوشنبه, ۱۹ مهر
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله با مخاطب قراردادن والدین به آنان کمک می کند تا برای مشکلاتشان با کودک ۳ ساله خود راهکاری بیابند. این اثر با هدف ایجاد بینشی جامع نگاهی دقیق به دنیای کودک سه ساله می اندازد، کودکی که فردی مستقل، عضوی از خانواده و بخشی از اجتماع در نظر گرفته می شود.
سه شنبه, ۱۰ تیر
این کتاب در هفت فصل  اطلاعاتی درباره‌ی نانومتر، فناوری نانو و علم نانو به مخاطب می دهد. هم چنین در کتاب به تاریخچه‌ی این فناوری و تفاوت آن با فناوری‌های دیگر، تغییر خواص مواد در ابعاد نانو و طبقه بندی نانو مواد، روش‌های تولید نانو ذرات، ابزارهای مشاهده نانو ذرات، کاربردهای فناوری نانو، کربن و گونه‌های آن، نانو و محیط زیست و در پایان به مشکلاتی که ممکن است این علم در آینده ایجاد کند، اشاره می‌کند.
چهارشنبه, ۵ تیر
کتاب «گروفالو» که هفده سال پیش منتشر شد، هم اکنون یکی از آثار کلاسیک ادبیات مدرن کودکان به شمار می‎رود و در میان کودکان بسیار محبوب است.
چهارشنبه, ۲۵ خرداد
روزی روزگاری پشت کوه بازاری بود و توی بازار، یک بز، آش شله قلمکار می پخت و می فروخت. در همسایگی دکان بز، درختی بود تنها و غرغرو که مرتب سر بز غر می زد که چه طور با سروصدا بخوابد و با بوی چربی آش بیدار شود. اما بز برای این موضوع راه حل خوبی پیدا می کند که هم درخت از تنهایی بیرون بیاید و دست از غرغر کردن بردارد و هم مشتری هایش را از دست ندهد.
سه شنبه, ۱۴ دی
پسر کوچولو احساس کرد که از اعماق وجودش یک چیز وحشتناک بالا می آید؛ بالا، بالا، بالا، می آید تا اینکه ... کتاب تصویری خشم قلمبه با متنی کوتاه و تصاویری تاثیر گذار حس عصبانیت را به گونه ای خلاقانه و متفاوت نشان می دهد.
شنبه, ۲۶ دی
شاه میداس عاشق سکه‌های طلا و دخترش است. وقتی به پیرمردی کمک می کند، جوانی ظاهر می‌شود و اعلام می‌دارد که حاضر است آرزوی او را برآورده سازد. آرزوی شاه میداس این است که به هرچه دست بزند، طلا شود.
پنجشنبه, ۳۰ آبان