کلاه ماهی بزرگه گم شده 

عنوان لاتین
This is not my hat

کتاب « کلاه ماهی بزرگه گم شده » داستانی است درباره یک ماهی کوچولو که از کلاه یک ماهی بزرگ خیلی خوشش آمده است!

ماهی کوچولو کلاه ماهی بزرگ را در خواب می‌دزدد و به جایی پر از گیاه و علف می‌رود تا مخفی شود. او امیدوار است که ماهی بزرگ متوجه نشود و در حال فرار خود را دالداری می‌دهد. اما ماهی بزرگ کلاهش را خیلی دوست دارد و بلافاصله پس از بیدار شدن می‌فهمد که چه اتفاقی افتاده است و برای پیدا کردن دزد کلاهش به راه می‌افتد و برخلاف پیش‌بینی‌های ماهی کوچک، کلاهش را پس می‌گیرد.

« کلاه ماهی بزرگه گم شده » داستانی تصویری است که بخشی از داستان را تصاویر روایت می‌کنند. جان کلاسن به خاطر خلق این اثر جایزه ی کالدکات، یکی از جایزه‌های معتبر تصویرگری ادبیات کودکان را از آن خود کرده است. 

این داستان بامزه برای بلندخوانی مناسب است. 

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب « کلاه ماهی بزرگه گم شده »

جان کلاسن نویسنده و تصویرگر کانادایی است. او برای کتاب « کلاه ماهی بزرگه گم شده » دو جایزه کلدکات و جایزه کیت گرین را دریافت کرده است که تاکنون بی‌سابقه بوده است. جان این کتاب را بعد از کتاب « من کلاهم را می خواهم » منتشر کرد. کتاب « من کلاهم را می خواهم » به مرحله نهایی جایزه دکتر زئوس راه پیدا کرد که به کتاب‌های مناسب نوآموزان اهدا می‌شود. این کتاب همچنین به فهرست کوتاه جایزه کیت گرین وی هم راه یافت. کتاب « آن پایین چه خبر است؟ » که با همکاری مک بارنت خلق کرده است نیز به فهرست افتخار جایزه کالدکات هم راه پیدا کرده است.

نویسنده و تصویرگر « من کلاهم را می خواهم » در کالج شریدن انیمیشن خوانده است و هم اکنون در لوس انجلس زندگی می‌کند.

برگردان
ربابه نصیری امینی 
تصویرگر
Jon Klassen, جان کلاسن
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
1394
نویسنده
Jon Klassen, جان کلاسن
Submitted by editor3 on