علمی و فرهنگی

رمان «خانه‌ی ابر و هنر» داستان ابرها، جنگ و صلح، دوستی و مرگ و یک دنیا عشق تمام‌نشدنی است...
سه شنبه, ۳ آبان
کتاب «آهای! گوسفند شیطون وقت خواب است»، داستان دختر کوچکی به نام فیبی است که برای این‌که بتواند بخوابد، از همان راه حل قدیمی شمردن گوسفندان استفاده می‌کند، اما این بار گوسفندها مانند همیشه نیستند و خودشان تصمیماتی دارند.
یکشنبه, ۲۸ فروردین
کتاب «دلشورهٔ روز اول» از مجموعه کتاب «داستان‌های معلم دوست داشتنی ما»، داستان دلشوره‌ای است که با وارد شدن به یک فضای جدید آدم را فلج می‌کند. ترس و وحشت و ناتوانی‌ای که با روبه‌رو شدن با شرایط تازه همه وجودمان را فرا می‌گیرد. با خواندن این کتاب، کودکان متوجه می‌شوند که دلشوره و ناآرامی فقط مخصوص کودکان نیست، بلکه هر کسی، حتی آموزگارها هم می‌توانند در شرایط تازه به آن دچار شوند.
سه شنبه, ۲۹ تیر
«پسر ماجراجو» درباره خشونت، درگیری و اختلاف با دیگران است. گوستاو در مسیر داستان درباره دلایل خشمگین بودنش و مدیریت آن‌ها‌ صحبت می‌کند.
سه شنبه, ۱۱ خرداد
«گوزن شاخ‌دار فایده‌اش چیه؟» داستانی درباره دوستی است. جک با گوزنی دوست می‌شود؛ اما مادر او گوزن را بی‌فایده‌ می‌داند چرا که نظم زندگی را به هم می‌زند. در پایان مادر درمی‌یابد دوست‌داشتنی بودن چه‌قدر فایده دارد.
چهارشنبه, ۲۵ فروردین
کتاب «کلاه دزد» داستانی است شاعرانه درباره اطمینان خاطر و عشق به طبیعت ... (به روایت از پشت جلد کتاب)
سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت
کتاب «آسمان‌خراش‌‌ها، آشنایی با آسمان‌خراش‌‌ها و معمارانشان» درباره بلندترین ساختمان‌های جهان و آسمان‌خراش‌هایی  مانند برج ایفل ، ساختمان بیمه و... و معماران مشهوری که این سازه‌ها را ساخته‌اند اطلاعاتی به مخاطب می‌دهد.
چهارشنبه, ۱۹ تیر
کتاب «خانه‌های مدرن، آشنایی با خانه‌های مدرن و معمارانشان» اطلاعاتی درباره معماری مدرن با تمرکز بر معماری خانه‌های مدرن از شروع تا به امروز به مخاطب می‌دهد.
سه شنبه, ۱۸ تیر
کتاب «برای هر چیز آماده‌ام» داستان دو دوست است یکی‌خوشبین و دیگری بدبین.
شنبه, ۱ تیر
کتاب «لاشخور کتاب» داستانی است هیجان‌انگیز، پر تعلیق و ترسناک از جنیفر چمبلیس برتمن. خانواده امیلی مرتب در حال جابه جایی هستند. این بار آن‌ها به سانفرانسیکو می‌روند و امیلی خوشحال است، چرا که خالق بازی آنلاین و پرسروصدای «لاشخور کتاب» که امیلی از طرفداران سفت و سخت آن است، در این شهر زندگی می‌کند.
شنبه, ۳۱ فروردین
در کتاب «هفته آشتی و دوستی در کلاس خانم روباه» خانم روباه معلم کلاسی است که مانند همه کلاس‌های جهان در آن دعوا و بگومگو بین بچه‌ها وجود دارد.
شنبه, ۲۴ فروردین
 کتاب «تربچه خانم» قصه تربچه خانم بامزه و مهربانی است که جلوی خانه‌اش یک باغچه نقلی دارد. در این باغچه تربچه‌های نقلی می‌کارد، از پنجره به آنها نگاه می‌کند و با خودش فکر می‌کند: بهتر است اول بروم تربچه‌ها را بچینم یا یک کم همین‌جا پشت پنجره بشینم و باغچه را تماشا کنم؟
سه شنبه, ۲۰ فروردین
کتاب «تسخیرشدگان جزیره بادیان» برداشتی آزاد از مراسم زارگیری است. داستان در زمانی نامعلوم و در جزیره‌ای جنوبی می‌گذرد و اشاره‌ای دارد به ترس‌هایی که پایه به وجود آمدن آن اوهام و خرافه‌های محلی است.
شنبه, ۱۸ اسفند
کتاب «نامی برای ارّه ماهی» دربردارنده ۲۵ شعر در قالب های گوناگون برای نوجوانان است. در شعرهای این کتاب اندیشه نقشی پررنگ دارد و شاعر کوشیده است دیدگاه تازه‌ای نسبت به پدیده‌های پیرامون خود ارایه دهد.
سه شنبه, ۲۵ دی
کتاب «اژدهای عینکی کله اره‌ای» داستان تصویری پسرکی است که حوصله‌اش سررفته. اسباب‌بازی‌هایش برایش تکراری شده‌اند و می‌خواهد یک اژدها داشته باشد. پس کیسه‌اش را برمی‌دارد و توی خانه راه می‌افتد. از هر گوشه و اتاقی چیزی برمی‌دارد و دوباره به اتاقش برمی‌گردد.
دوشنبه, ۱۷ دی
کتاب «حیوانات بیشه» از مجموعه کتاب «جورچین طبیعت»، کتابی علمی-اطلاعاتی است که با فعالیت و سرگرمی کودکان را با جانوران مختلف آشنا می‌کند.
چهارشنبه, ۱۲ دی
کتابِ «وقتی خال‌خالی و راه‌راه زبان‌شان به‌هم گره خورد» با یک روز معمولی در برکه آغاز می‌شود. دو قورباغه، خال‌خالی و راه راه، از خواب بیدار شده‌اند و همه چیز آرام به‌نظر می‌رسد.
دوشنبه, ۱۰ دی
کتاب «این ردپای عجیب» داستانی تصویری و بدون متن است. تنها کلمه‌های داستان، عنوانش هستند که مقدمه و تعریفی برای ورود به کتاب هم هستند.
یکشنبه, ۲ دی
کتاب «کر قهرمان» داستان دختر کوچولویی است که در چهار سالگی به دلیل بیماری مننژیت شنوایی‌اش را از دست می‌دهد و ناچار می‌شود از سمعک استفاده کند. سمعک به سی سی کمک می‌کند که مثل بقیه بشنود اما از سوی دیگر هم باعث می‌شود که همه به ناشنوایی او پی ببرند و در پیدا کردن دوست به دردسر بیفتد.
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت
کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد » موضوع جالب نکوهش نظم بیهوده و وسواس‌گونه را در خود دارد. بئاتریس دختری منظم است و هرگز اشتباه نمی‌کند. او برای سومین بار در مسابقه تردستی شرکت کرده و جایزه اول را برده است. این نظم بیش از حد و بدون اشتباه زندگی کردن او را دچار وسواس در کار، اضطراب و خستگی کرده و گاهی اعتماد به نفس او را برهم می‌زند. او با همکلاسی‌هایش در روی چمن بازی نمی‌کند چون این کار را بیهوده و کثیف می‌داند. روزی که در مسابقه شرکت می‌کند و برای اولین بار اشتباه می‌کند و همه چیز به هم می‌ریزد، او بر خود مسلط می‌شود و ناراحت نیست. او تصمیم می‌گیرد زندگی کند و با دوستانش بازی کند.
چهارشنبه, ۲۹ آذر