حیوانات بیشه (مجموعه کتاب جورچین طبیعت)

عنوان لاتین
Woodland animals: A first spotter’s activity book

کتاب «حیوانات بیشه» از مجموعه کتاب «جورچین طبیعت»، کتابی علمی-اطلاعاتی است که با فعالیت و سرگرمی کودکان را با جانوران مختلف آشنا می‌کند.

کتاب با تصویر ۱۹ جانور آغاز می‌شود و در ادامه به معرفی کوتاهی درباره‌ برخی از آن‌ها می‌پردازد. جانورانی مانند: روباه، خارپشت، سنجاب، موش، جغد، خرگوش، خرگوش صحرایی، گوزن، قورباغه، سمور آبی، خفاش، گورکن، کرم و موش.

در ابتدا و انتهای کتاب تصاویری از جانوران بیشه قرار داده شده است تا کودک آن‌ها را ببرد و به عنوان کارت جانوران استفاده کند. معرفی هر جانور به شکل پرسش و پاسخ و با سرگرمی انجام شده است.

در انتهای کتاب در دو صفحه پاسخ سوالات و سرگرمی‌ها آورده شده است و در یک صفحه مطلبی با عنوان «چه‌طور حیوانات بیشه را بشناسیم» آمده است. نویسنده در این مطلب کودکان را به جستجوی میدانی با روش درست برای آشنایی با جانوران و جستجوی اطلاعات بیشتر درباره جانوران در کتابخانه یا اینترنت تشویق کرده است.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «حیوانات بیشه»

تخصص «کاترین برونسن»، نویسنده‌ کتاب، آموزش خلاق زبان به کودکان است. او کتاب‌های مختلفی با موضوع زبان‌آموزی و دیگر موضوعات برای کودکان دارد.

«سارا دنیس» تصویرگر و هنرمند سازنده‌ی کاردستی‌های کاغذی است. او در کارهایش برش کاغذ سنتی را با کلاژ ترکیب می‌کند. دنیس تصویرگری کتاب «حیوانات بیشه» را نیز با همان سبک ویژه‌ خود انجام داده است.

از مجموعه کتاب «جورچین طبیعت»، کتاب دیگری با نام فارسی «حشره‌ها و پروانه‌ها» ترجمه شده است که متاسفانه دارای اشکالات علمی در ترجمه است که از همان عنوان کتاب آغاز می‌شود.

 

 

برگردان
شهلا انتظاریان
تصویرگر
Sarah Dennis, سارا دنیس
سال نشر
۱۳۹۵
نویسنده
Catherine Bruzzone, کاترین بروسن
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on