گروه خبر کتابک

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با گروه خبر کتابک را مشاهده کنید.

امسال پنجاه‌و‌هفتمین سالی است که نمایشگاه کتاب بولونیای ایتالیا، نمایشگاهی از آثار برتر تصویرگران جهان در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب کودک به نمایش می‌گذارد. برای ورود به این نمایشگاه 4345 تصویرگر از 91 کشور جهان شرکت کرده‌اند. از این شمار 315 تصویرگر به مرحله پایانی رسیده‌اند. داوران این مسابقه آثار 80 تصویرگر از 28 کشور جهان را برای ورود به این نمایشگاه برگزیده‌اند.
یکشنبه, ۲ بهمن
خبر خوبی است! خبری شادی‌بخش! هم برای ما و هم برای مخاطبان‌مان! کوچک و بزرگ! روز جمعه 21 آبان درهای «موزه کودکی ایرانک» به روی همه علاقه‌مندان گشوده می‌شود!
شنبه, ۱۵ آبان
پس از ترجمه و انتشار کتاب هفت اسب، هفت رنگ، به زبان هلندی (2019)، اکنون این کتاب تصویری در امریکا (2021) به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی انتشارات الزور Elsewhere با نام «در مرغزار خیال In the Meadow of Fantasies»  منتشر شده است. مترجم این اثر به زبان انگلیسی سارا خلیلی مترجم نام‌آشنای ایرانی و آمریکایی است.
شنبه, ۱۵ آبان
کتابفروشی وایلد رامیپوس در مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا از همه علاقمندان دعوت می‌کند که در برنامه رونمایی کتاب «در مرغزار خیال» یا «هفت اسب، هفت رنگ» نوشته محمد هادی محمدی و تصویرگری نوشین صفاخو که در روز شنبه 6 نوامبر برابر با 15 آبان، ساعت 11 صبح به وقت محلی (19 به وقت ایران) برگزار می‌شود، شرکت کنند. کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» که چندی پیش در کشور هلند منتشر شده بود، اکنون با عنوان « در مرغزار خیال» با ترجمه سارا خلیلی به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر شده و در این مراسم رونمایی می‌شود.
چهارشنبه, ۱۲ آبان
موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، برای چهارمین بار هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده برجسته کشورمان در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان را به عنوان نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن معرفی می‌کند.
چهارشنبه, ۵ آبان
بیست سال با شما بزرگ نشدیم، اما در این بیست سال بسیار کارهای بزرگ کرده‌ایم
جمعه, ۱۵ اسفند
از خانه‌هایتان همراه کودکان نمایش ببینید. با آغاز رویداد «هجدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تهران مبارک» از امروز تا ۱۷ اسفند ماه در خانه‌هایتان نمایش عروسکی ببینید.
یکشنبه, ۱۰ اسفند
«گرگوار سولوتارف» نویسنده و تصویرگر داستان‌های تصویری از فرانسه، هم در داستان‌هایی که می‌نویسد و هم در تصویرگری‌هایش صاحب سبک است.او تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان آفریده است. سولوتارف از جنبه سبک و به کارگیری عناصر دیداری تحت‌تاثیر «موریس سنداک» تصویرگر و نویسنده نامدار امریکایی و «تومی اونگرر» و نقاشان بزرگ قرن بیستم بوده است.
چهارشنبه, ۳ دی
 در تاریخ 9 نوامبر 2020  برابر با 19 آبان 1399 ساعت ده صبح به وقت برزیل وبیناری با سخنرانی دکتر ویکتوریا رایکا دانشیار دانشگاه میدلسکس لندن در رشته هنر و آموزش برگزار شد.
چهارشنبه, ۲۸ آبان
پس از سال‌ها که کتاب صمد، ساختار یک اسطوره نایاب بود، اکنون این کتاب دوباره در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات کودکان، مطالعات جامعه‌شناسی و اهل فرهنگ و سیاست قرار گرفته است. در این اثر پیوند ادبیات کودکان و یکی از شخصیت‌های آن با جریان انقلاب ایران بررسی شده است.
سه شنبه, ۲۷ آبان
برای پنجمین سال پیاپی به تازگی فهرست نامزدهای تائید شده برای دریافت جایزه جهانی یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۱، نویسنده بزرگ سوئدی، در نمایشگاه مجازی فرانکفورت اعلام شد. در این فهرست نام ۲۶۳ نویسنده، تصویرگر، قصه‌گو و نهادهای ترویجگر از ۶۹ کشور و ۵ قاره به چشم می‌خورد که برنامه «با من بخوان» یکی از این نامزدهاست.
دوشنبه, ۱۹ آبان