مفهوم بداهه پردازی در تئاتر کودک و نوجوان در چهاردهمین نشست مداد خیال

چهاردهمین نشست تخصصی مداد خیال با عنوان «مفهوم بداهه پردازی در تئاتر کودک و نوجوان» در خانه ی تئاتر فردوس در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر اکرم قاسم‌پور (پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه) با همراهی احمد سلیمانی (کارگردان تئاتر کودک و نوجوان) و بهزاد صدیقی (نمایش‌نامه نویس، منتقد و پژوهشگر تئاتر) به مباحثی هم چون توسعه ی خلاقیت و تقویت مهارت های گفتاری و شنیداری تئاتر کودک و نوجوان، مهارت در نوشتن، تمرین و اجرای در لحظه، چگونگی راهنمای عملی بداهه پردازی، چگونگی خلق موقعیت هایی که از پیش تمرین و ساخته نشده اند، مواجه نشدن با پیش بینی نشده ها و ایده ها، طرح ها و عملل های نمایشی غیر منتظره  و ... پیرامون بداهه پردازی و بداهه سازی در تئاتر کودک و نوجوان می‌پردازند.

در سلسله نشست های مداد خیال خانه ی تئاتر فردوس که مباحث تخصصی تئاتر کودک و نوجوان مطرح و بررسی می شود تا کنون مباحثی نظیر ضرورت دراماتورژی در تئاتر کودک و نوجوان، بررسی نمایش خلاق برای کودکان دبستانی و پیسش دبستانی، تئاتر عروسکی درباره ی کودک یا برای کودک، تکنیک های جدید اجرایی و نمایش نامه نویسی در تئاتر کودک و نوجوان و ... با حضور هنرمندان و پژوهشگرانی نظیر دکتر بهرام جلالی پور، دکتر حسن دولت آبادی، فائزه فیض، کبرا مالمیر، حسن دادشکر، عادل بزدوده، دکتر اردشیر صالح پور، هنگامه مفید و ... برگزار شده است.
نشست‌های تخصصی مداد خیال خانه ی تئاتر فردوس در سال جاری در آخرین ماه هر فصل برگزار می‌شود.

  • زمان: روز شنبه ۱۶ آذر  ماه ساعت ۱۷
  • نشانی: نشانی فلکه ی دوم صادقیه ، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات، فرهنگسرای فردوس
Submitted by editor3 on