فرزانه کریمی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فرزانه کریمی را مشاهده کنید.

«داروی شگفت‌انگیز جورج» قرار است اخلاق مادربزرگ را عوض کند؛ اما به جای آن قدش را بلند می‌کند! این بار «رولد دال» داستانی بامزه از مشکلات پسری به نام جورج، مادربزرگ بداخلاقش و داروهای جادویی‌اش برایمان می‌گوید.
چهارشنبه, ۸ اردیبهشت
دختر کوچولو با «انگشت جادویی» خود، خشمش را نشان می‌دهد و دیگران را به سزای کارهایشان می‌رساند. این داستان دوستی با طبیعت را نشان می‌دهد، آن‌ هم با روایتی بامزه و خیال‌انگیز درباره خشم و تغییرها.
سه شنبه, ۳۱ فروردین
کتاب «سفال شکسته» یک رمان زیبا و لطیف نوجوان است که داستان آن در روستایی ساحلی در کره قرن دوازدهم میلادی رخ داده است.
سه شنبه, ۱۶ بهمن
کتاب «شاه دسامبر کوچولو» از آثار اَکسل هَکه داستان بلندی است برای نوجوانان. این کتاب داستان دوستی مردی کارمند با یک شاه کوچولوی شکم خمره‌ای به نام شاه دسامبر دوم است. شاه کوچولویی که عاشق پاستیل خرسی است و پشت یکی از قفسه‌های کتاب در خانه مرد زندگی می‌کند.
شنبه, ۷ مهر
کتاب «خرسی به نام یکشنبه» در قالب داستانی بلند برای کودکان نگاشته شده است. داستان «خرسی به نام یکشنبه» روایت شروع ارتباط پسر بچه‌ای با یک خرس عروسکی است که از زبان نگارنده داستان تعریف می‌شود.
چهارشنبه, ۲۴ مرداد
آیا شما هم در برخورد با موقعیت‌های ناشناخته، احساس «نگرانی» می‌کنید؟ مثلاً اگر کسی بگوید: از فردا باید به مدرسه جدیدی بروید، یا تمامی همسایه‌های شما قرار است یک دفعه تغییر کنند، چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ با این احساس چه می‌کنید؟ کتاب « اگر این طوری بشود چی؟ » داستان دختری به نام «دیزی» را روایت می‌کند که خانه جدیدشان را دوست ندارد، چون نگران مدرسه، معلم و دوستان تازه و همسایه‌هایی که نمی‌شناسد است. اما خوشبختانه «دیزی» این احساس را نادیده نمی گیرد و ....  
دوشنبه, ۸ آبان
روزهایی هستند که احساس می‌کنیم هیچ‌کس ما را درک نمی‌کند. پدر و مادر، سرگرم کارهای خودشان هستند و حتی فرصت نمی‌کنند چند دقیقه به حرف‌های ما گوش بدهند. خواهر و برادرمان از ما درخواست‌های بی‌جا دارند و دیگران حق را به آن‌ها می‌دهند! آن روزها گاهی چنان عصبانی و خشمگین می‌شویم که فکر می‌کنیم هیچ کس ما را دوست ندارد. آیا برای شما هم چنین روزهایی پیش آمده است؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، این کتاب را بخوانید. کتاب « از همه چیز بدم می آید! » داستان یک روز از زندگی «سامی» را روایت می‌کند که هیچ چیز مطابق خواسته‌هایش پیش نمی‌رود. او خشمگین می‌شود ولی خاله جنی به «سامی» کمک می‌کند تا بتواند به آرامش دوباره دست یابد و......  
دوشنبه, ۳ مهر
اگر کسی بگوید: «من از هیچ چیز نمی ترسم»، یا دارد شوخی می‌کند یا معنی درست و کامل احساس «ترس» را نمی‌داند.  «ترس» یکی از مهم‌ترین احساساتی است که از لحظه تولد تا آخرین دم زندگی، با انسان همراه است. ترسیدن، به ما کمک می‌کند که در موقعیت‌های خطرناک، رفتار یا واکنش مناسب انجام دهیم. 
چهارشنبه, ۲۲ دی
«سرزمین‌ سایه‌های دلتورا»، رمانی است بسیار پُرهیجان و خواندنی، برای دوستداران رمان های فانتزی-تخیلی. رمان‌های سه‌گانه، به‌ دنبال همدیگر هستند و برای پی بردن به رمز و راز «افسانه‌ای دلتورا»، مطالعه‌ی هر سه جلد لازم است.
سه شنبه, ۲۲ تیر
پی پی جوراب بلند یک دختر ۹ ساله است. همه کسانی که او را می‌شناسند او را عجیب و غریب می‌دانند. او روش ویژه‌ای برای انجام کارهایش دارد که همه را به شگفتی وا می‌دارد. بچه‌ها او را دوست دارند و با او به آن‌ها خیلی خوش می‌گذرد و اما "آدم بزرگ‌ها" گاهی از دست او خشمگین می‌شوند اما پی پی می‌گوید: "شما از بچه‌ای که مادرش تو آسمان‌هاست و پدرش پادشاه آدم خورهاست چه انتظاری دارید".
سه شنبه, ۲ تیر