بازی تعطیلات ساختگی

مجموعه‌ای از تصاویر جمع‌آوری کنید و به‌طور فی‌البداهه داستان‌های تعطیلات مفرحی را مقابل حضار بسازید.

این بازی خلاقانه به کودکان کمک می‌کند تا ابتکار و مهارت‌های تفکر خلاق را تمرین کنند.

وسایل مورد نیاز:

  • مجموعه‌ای از تصاویر با یک مضمون برای استفاده در داستان‌های سفر ساختگی: برای هر مجموعه ۱۰ تصویر سرگرم‌کننده گردآوری کنید. از تصاویر شخصی و یا عکس‌های مجلات یا اینترنت استفاده کنید.

  • یک راه برای نمایش تصاویر در ابعادی که برای تمامی حضار قابل رؤیت باشد: برای گروه‌های بزرگ یک رایانه و یک پروژکتور می‌تواند مفید باشد. برای گروه‌های کوچک‌تر می‌توان از صفحه نمایش رایانه، تصاویر پرینت شده یا از تبلت استفاده کرد.

دستور العمل:

یک دستیار داشته باشید برای به نمایش درآوردن مجموعه تصاویر (روی استند، روی تبلت یا روی صفحه نمایشگر کامپیوتر) مقابل حضار.

اگر گروه بزرگ است کامپیوتر را به یک پروژکتور متصل کنید تا همه بتوانند ببینند.

از اجراکننده اول دعوت کنید که بیاید و او را با ساختن داستانی از آخرین تعطیلاتش با استفاده از تصاویری که پیش از این هرگز ندیده است به چالش بکشید. این امر مستلزم خلاقیت و تخیل است. دستیار می‌تواند در پیش بردن تصاویر به جلو نقش داشته باشد و فرد اجراکننده باید از هر تصویر جدیدی برای اضافه کردن جزئیات سفرش استفاده کند.

اجراکننده بعدی را انتخاب کنید و از دستیارتان بخواهید تا مجموعهٔ متفاوتی از تصاویر حیرت‌انگیز را بگذارد.

تا زمانی که همه یک دور اجرا کنند، بازی را ادامه دهید.

نکات اضافه:

  • سعی کنید موارد زیر را به این بازی خلاقانه گروهی اضافه کنید:
  • سعی کنید از تصاویر مرتبط با هم در یک مجموعه استفاده کنید، اما به‌طور تصادفی یک یا دو تصویر نامرتبط با موضوع را بگذارید (شاید تصویری از یک کوه یخ یا یک ببر در میان مجموعه تصاویر تعطیلات ساحلی) و نگاه کنید که چگونه فرد اجراکننده به این سورپرایز غیرمنتظره پاسخ می‌دهد.
  • با موضوعات داستانی دیگر، این سرگرمی ابتکاری را امتحان کنید. مانند: «دیروز بعد از مدرسه چه‌کار کردم» یا «یک روز در زندگی سگم».
برگردان:
مریم مافی
Submitted by editor on