نوه چوپان جایزه کتاب سال کودکان کانادا را از آن خود کرد!

 ۲۶ / ۱ / ۸۸

کتاب "نوه چوپان"  (Shepherd`s grand  daughter) نوشته آن لورل کارتر که در سال ۲۰۰۸ از سوی انتشارات گراند وود منتشر شده است، جایزه کتاب  سال کودکان انجمن کتابداران کانادا  برای سال ۲۰۰۹ را از آن خود کرد. 

"کتاب نوه چوپان"داستان دخترکوچک مسلمانی است به نام آمانی که با اشتیاق از پدربزرگش سیدو چوپانی را می آموزد. پدربزرگ به او یاد می دهد چگونه از گله در برابر گرگ نگه داری کند. با افزایش فشار و حضور بیشتر نیروهای اسرائیلی در سرزمین مادری فلسطینیان،‌ در زندگی آمانی تفنگداران اسرائیلی، ایست های بازرسی و بولدوزر ها سایه سنگینی می اندازند و او با قوانین تازه ای رو به رو می شود که کاشت درختان زیتون و انگور را برای خانواده او دشوار می سازند.

آنی لورل کارتر، کتابدار، ‌آموزگار و نویسنده از شهر تورنتو کانادا سال ها در میان خانواده ها ی فلسطینی در سرزمین های اشغالی زندگی کرده است. او در دوره ای در شهر رامله به کودکان و نوجوانان نوشتن خلاق می آموخته است. کارتر در داستان خود دشواری های زندگی مردم فلسطین را به درستی بازتاب داده است. جایزه کتاب سال کودکان انجمن کتابداران کانادا که از سال ۱۹۴۷ هر سال به بهترین کتاب کودک کانادا‌ داده می شود، ‌امسال در روز ۳۱ می در کنفرانسی که از سوی این انجمن در شهر مونترال کانادا برگزار می شود به نویسنده کتاب "نوه چوپان" اهدا می گردد.

 

 

Submitted by editor6 on