ویکتوریا فاتحی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با ویکتوریا فاتحی را مشاهده کنید.

«اسنیپ، پرنده کوچک» کتاب تصویری زیبایی است با موضوع دوستی، ترس، متفاوت بودن و به‌ویژه کمک و همیاری. اسنیپ پرنده‌ای است که از پرواز کردن می‌ترسد. پرندگان دیگر می‌توانند پرواز کنند، درون درختان مخفی شوند و در پاییز به سرزمینی گرم کوچ کنند. اما اسنیپ، که نمی‌تواند در این سفر دوستانش را همراهی کند، تنها و غمگین است.
یکشنبه, ۳۰ مهر
«اژدها کجاست؟» کتابی است تصویری و روایت‌گر اصلی داستانْ تصویر است.
چهارشنبه, ۲۳ شهریور
«گرگ کوچولوی دانا» داستان گرگی است که زیاد کتاب می‌خواند و برای هیچ‌کس و هیچ‌چیز، جز خواندن، وقت نمی‌گذارد. او تمام وقت خود را صرف خواندن کتاب‌های بزرگ و کشف ستاره‌های جدید می‌کند. در ابتدای داستان، گرگ کوچولوی دانا مغرور و گوشه‌گیر است و جانورانی را که در همسایگی‌اش زندگی می‌کنند نادیده می‌گیرد. چون خیلی می‌داند، همه به او می‌گویند گرگ کوچولوی دانا و به همین سبب دوستان‌اش با پرسش‌های بسیار به سراغ‌اش می‌آیند، اما گرگ داستان ما هنوز می‌خواهد بخواند. او وقت ندارد به دوستان‌اش پاسخ دهد.
سه شنبه, ۲۸ تیر
داستان کتاب «والک و رویای سفر» درباره یک نهنگ کوچک است به نام والک؛ نهنگی که از روزمرگی و تکرارِ ملال‌انگیز زندگی خسته شده است و می‌خواهد «خلاف جریان آب شنا کند». والک در سفر خود به دنیای بیرون از آب به حقایق جدیدی پی می‌برد، حقایقی چون تفاوت دنیای دوست جدیدش، ماهک، با دنیای او.
چهارشنبه, ۲۰ بهمن
«والک و رویای سفر» داستانی است لطیف و شاعرانه. داستانی درباره کشف ناشناخته‌ها، دنبال کردن رویاها و رویارویی با تجربه‌های هیجان‌انگیز و نو.
چهارشنبه, ۲۰ بهمن
کتاب «مهمان‌های ناخوانده» بازنویسی یک قصه قدیمی است که بیش‌تر کودکان ایرانی این قصه را با نام‎‌های «خانه‌ مادربزرگه» یا «خاله پیرزن» شنیده‌اند.
چهارشنبه, ۱ دی
کتاب «ای هم‌زبان خاموش» شامل دوازده قطعه شعر از شاعر نام‌دار کودکان، پروین دولت‌آبادی، است. مجموعه‌شعری در ستایش کتاب و کتاب‌خوانی. اگرچه موضوع اصلی این مجموعه‌شعر دوستی با کتاب است، شعرهای کتاب هم‌چنین حکایت از شور زندگی و نو شدن دارند. مضامینی چون دوستی با طبیعت و دوستی با جانوران در شعرهای کتاب پررنگ است و تصویرگر به زیبایی با به تصویرکشیدن کودکانِ کتاب‌خوان در طبیعت، شاعر را در انتقال این حس همراهی می‌کند.
چهارشنبه, ۲۶ خرداد
کتاب «ای هم‌زبان خاموش» مجموعه شعری در ستایش هم‌زبان خاموش ما، کتاب، است.
چهارشنبه, ۲۶ خرداد
هیچ‌گاه برای رسیدن به آرزوها دیر نیست. باید برای رسیدن به آن‌چه می‌خواهیم نخستین گام را برداریم؛ اگرچه دشوار باشد. «می‌خواهم پرواز کنم» کتابی است تصویری که روایت‌گر اصلی داستان، تصویر است.
چهارشنبه, ۱۸ تیر
«دیروز» داستان زندگی پسر جوانی است به نام توبیاس هوروات که در یک کارخانه ساعت‌سازی کار می‌کند. او تنهاست و عاشق نوشتن. کودکی توبیاس در روستایی کوچک می­‌گذرد. او که مادرش از راه تن­فروشی زندگی را می­‌گذراند از روستا و کشور خود فرار می­‌کند و پس از سال­ها فقر و سختی در کارخانه‌ه­ای مشغول به کار می‌­شود. توبیاس ـ که بعد از فرار، اسمش را به ساندرو لستر تغییر داده است ـ بیشتر در رویا زندگی می‌کند، عاشق نوشتن است و سرانجام با کسی که از او متنفر است ازدواج می‌کند.
سه شنبه, ۲۷ خرداد
رمان «طاعون» ماجرای همه‌گیری این بیماری، در یکی از شهرهای کشور الجزایر به نام اران، را روایت می‌کند. روایتی که در آن طاعون جان بسیاری را می‌گیرد و در پی انکار و واکنش کند مقام‌های محلی، شهر را به تعطیلی می‌کشاند. داستان از زبان دکتر برنار ریو روایت می‌شود. پزشکی که از ابتدای بیماری در کنار مردم شهر است و در این کتاب روایت‌گر عصیان، هم‌بستگی اجتماعی و فداکاری و شجاعت نیروهای خودانگیخته مردمی است؛ روایت‌گر کنش جمعی مردم شهر و شکل‌گیری عصیانی اجتماعی، که به همبستگی اجتماعی می‌انجامد. دکتر ریو نماد عصیان است.
دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت
کتاب «ببر سفید» رمانی است که به صورت یک گزارش فرضی در هفت شب توسط یک کارآفرین هندی به عالیجناب ون جیابائو از دفتر نخست‌وزیری چین، که قرار است سفری به بنگلور داشته باشد، روایت می‌شود. این گزارش در حقیقت رمانی است که با زبان طنز، ویژگی‌های جامعه و مردم هند را به ما نشان می‌دهد.
شنبه, ۳ اسفند
رمان «جنگ و صلح» اثری کلاسیک است که براساس یک خط داستانی مشخص پیش می‌رود. داستان در دوره‌ جنگ بین روسیه تزاری و فرانسه، به رهبری ناپلئون بناپارت، می‌گذرد و رویدادهایی چون حمله ناپلئون به روسیه، عقب‌نشینی ارتش روسیه، آتش‌سوزی مسکو و سرانجام شکست لشکر ناپلئون به تفصیل روایت می‌شوند.
سه شنبه, ۱۵ بهمن
«پسر کوچک و ماهی بزرگ» داستان پسرکی است که با مادر و جانوران خانگی‌اش در حومه شهر زندگی می‌کند. او که به ماهی‌گیری علاقه دارد روزی برای گرفتن ماهی به لب آب می‌رود، بخت یارش می‌شود و ماهی بزرگی به تورش می‌افتد. پسرک شاد و خوش‌حال ماهی را به خانه می‌برد و در وان حمام می‌اندازد، اما ماهی بزرگ است و در خانه جدیدش نمی‌تواند به‌راحتی شنا کند. ماهی از این اسارت غمگین و بیمار می‌شود و ... ، پسرک او را آزاد می‌کند و خود از رهایی ماهی شاد می‌شود.
دوشنبه, ۱۴ بهمن
نمایشنامه «خیانت اینشتین» تلاشی است برای واکاوی موضوعات اساسی فلسفه زندگی. در این نمایشنامه، اینشتین که مقیم آمریکا شده است نگران جنگ است و نگران این‌که آلمان‌ها موفق به ساخت بمب اتم شوند.
دوشنبه, ۲۹ مهر
کتاب «پیروزی بر شب» زندگی‌نامه لویی بریل مخترع خط بریل، رسم‌الخط ویژه نابینایان، است. لویی در کودکی در اثر سانحه‌ای ابتدا کم‌بینا و سپس نابینا می‌شود.
چهارشنبه, ۳۰ مرداد
کتاب «برده‌رقصان» روایت دوران سیاهِ نژادپرستی و برده‌داری است.
یکشنبه, ۲۷ مرداد
کتاب «پل شکسته» داستان زندگی‌ دختر نوجوانی است به نام جینی. جینی شانزده ساله است و با پدرش زندگی می‌کند. جینی هرگز مادرش را ندیده است و تنها می‌داند که او نقاش و اهل هاییتی بوده و پس از تولد جینی از دنیا رفته است.
دوشنبه, ۳۱ تیر
کتاب «او هنوز اینجاست» داستان زندگی دختر ده ساله‌ای است به نام سوسی. سوسی و گای دوستانی صمیمی و یک دل‌اند. آن‌ها بیش‌تر وقت‌شان را با هم می‌گذرانند و افکار و احساس‌هایشان را با هم به اشتراک می‌گذارند.
سه شنبه, ۲۸ خرداد
کتاب «خورشید را برایم قورت می‌دهی؟» نخستین کتاب از مجموعه داستان‌های قورتش‌بده است.
چهارشنبه, ۲۲ خرداد