اسنیپ، پرنده کوچک

عنوان لاتین
Snip

«اسنیپ، پرنده کوچک» کتاب تصویری زیبایی است با موضوع دوستی، ترس، متفاوت بودن و به‌ویژه کمک و همیاری
اسنیپ پرنده‌ای است که از پرواز کردن می‌ترسد. پرندگان دیگر می‌توانند پرواز کنند، درون درختان مخفی شوند و در پاییز به سرزمینی گرم کوچ کنند. اما اسنیپ، که نمی‌تواند در این سفر دوستانش را همراهی کند، تنها و غمگین است.

البته اسنیپ که قلبی مهربان دارد زمان زیادی تنها نمی‌ماند. او به کمک جانواران جنگل می‌شتابد و دوستان جدیدی پیدا می‌کند، دوستانی که پرنده نیستند و با او متفاوت‌اند. اسنیپِ کوچک به سنجاب، قورباغه، جوجه‌تیغی و موش‌کور کمک می‌کند تا زمستانی آرام و راحت داشته باشند. زمستان می‌رود و بهار از راه می‌رسد. اسنیپ که در این مدت ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است، متوجه می‌شود بیشتر از آنچه تصور می‌کرد تواناست. از نظر دوستان تازه‌اش، اسنیپ یک قهرمان است.

دوستان قدیمی اسنیپ هنگامی از سفر برمی‌گردند که پرنده‌ی کوچک ما دوستان تازه‌ای پیدا کرده است؛ دوستانی که برای او مهمانی برپا می‌کنند و جشن می‌گیرند. اسنیپ سرخوش از دیدار دوباره‌ی دوستان قدیمی‌اش ناگهان بال‌هایش تکان می‌خورد، بالا و بالاتر می‌رود و سرانجام به پرواز درمی‌آید.

تصویرهای تأثیرگذار و زیبای کتاب بر حال‌و‌هوای جذاب داستان تأکید می‌کند، به گونه‌ای که فصل‌ها و احساس‌ها در رنگ‌های گرم و جذاب نقاشی‌ها به‌خوبی دیده می‌شوند.
کتاب «اسنیپ، پرنده کوچک» مناسب بلندخوانی است. با این کتاب می‌توان نشستی پربار با موضوع ارزش‌های زندگی برگزار کرد، در این باره با کودکان به گفت‌وگو نشست و لحظاتی لذت‌بخش را با آنان به اشتراک گذاشت.

در سایت کتابک بخوانید: بلندخوانی، اهداف و روش‌های آن


انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان حق ترجمه و چاپ این کتاب را به زبان فارسی و در ایران از ناشر اصلی خریده است. پیش از این نیز کتاب «گرگ کوچولوی دانا» به تصویرگری هانکه سیمنسما در مجموعه تاک منتشر و به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده بود.

کتاب گرگ کوچولوی دانا


خرید کتاب گرگ کوچولوی دانا


گزیده‌هایی از کتاب

این اسنیپ است. اسنیپ پرنده است. یک نوک، دو پا و دو بال دارد. اما اسنیپ مانند پرنده‌های دیگر نیست. اسنیپ جرئت ندارد پرواز کند. وقتی می‌بیند دوستان‌اش در آسمان اوج گرفته‌اند، دل‌اش می‌خواهد او هم مانند آن‌ها پرواز کند. اما می‌ترسد. 
دوستان اسنیپ به کمک‌اش می‌آیند. از شاخه‌های درخت برای‌اش نردبانی می‌سازند و فریاد می‌زنند: 
«بجنب، اسنیپ!»

تصویرگر
Hanneke Siemensma
سال نشر
۱۴۰۱
قالب کتاب
نویسنده
Claudia Lagermann
نگارنده معرفی کتاب
ژانر کتاب
Submitted by editor69 on