کتاب ترجمه شده برای کودک ۹ تا ۱۲ سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کتاب ترجمه شده برای کودک ۹ تا ۱۲ سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
«اسباب‌کشی به خانه‌ی نو» داستانی درباره‌ی اسبا‌ب‌کشی جانوران است. عجیب است! مگر جانوران هم اسباب‌کشی می‌کنند؟ بله، انواع خزندگان، آبزیان، چهارپایان، پرندگان و حشرات، اسباب‌های خانه را به سر و دندان و کمرشان دارند و با هم به خانه‌ی تازه می‌روند؛ یعنی قرار است تمساح با پرندگان در یک خانه زندگی ‌کند؟! کتاب که همین را به ما می‌گوید و با تصاویرش به مخاطب نشان می‌دهد که تمام جانوران می‌خواهند از طبیعت به خانه‌ای در شهر بروند!
سه شنبه, ۱۰ بهمن
«ملودی و جزیره‌ی موسیقی» داستانی است درباره‌ی موسیقی و آواز، شادی و دوستی و صلح در سفری شگفت با یک کشتی شناور که حتی موتورش از سازهای موسیقی ساخته شده است!  ملودی، دختری با موی مشکی و پوستی تیره، با کشتی شناور خود به جزیره‌ای می‌رسد. مردم جزیره از دیدن او شاد می‌شوند و برایش هورا می‌کشند. اما هنگامی‌که ملودی از پل متحرک کشتی پایین می‌آید، ترومپتش بال می‌زند و از کشتی دور می‌شود! همان ترومپتی که راهِ سفر به جزیره را به او نشان داده بود! 
دوشنبه, ۱۳ آذر
کتاب «شروع دوباره‌ی تو»، داستانی است درباره‌ی تفاوت‌ها، احساس جداماندگی، و در نهایت اعتماد‌به‌نفس و شجاعت ابراز خود. گاهی وارد اتاقی می‌شوی که هیچ‌کس در آن شبیه تو نیست. هرکسی جای خود را در جمع پیدا می‌کند و حرفی برای گفتن دارد، به‌جز تو! برداشتن اولین قدم‌ها برای پذیرفته شدن در جمعی که تو را نمی‌شناسند ساده نیست، اما بالاخره راهی پیدا می‌کنی.
چهارشنبه, ۱۰ آبان
«اسنیپ، پرنده کوچک» کتاب تصویری زیبایی است با موضوع دوستی، ترس، متفاوت بودن و به‌ویژه کمک و همیاری. اسنیپ پرنده‌ای است که از پرواز کردن می‌ترسد. پرندگان دیگر می‌توانند پرواز کنند، درون درختان مخفی شوند و در پاییز به سرزمینی گرم کوچ کنند. اما اسنیپ، که نمی‌تواند در این سفر دوستانش را همراهی کند، تنها و غمگین است.
یکشنبه, ۳۰ مهر
دبورا زمکی در مجموعه‌ی «داستان‌های بی» قهرمان جدید و خلاقی را معرفی می‌کند که با نقاشی‌های ماهرانه‌اش، وقایع اطراف را با تخیلاتش در هم می‌آمیزد و آن‌ها را به شیرین‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. او در نقاشی‌هایش هر چیزی را که بخواهد می‌کشد، اما در دنیای واقعی او هم مثل تک تکِ ما قهرمان کاملی نیست! گاهی نمی‌تواند احساساتش را به‌درستی ابراز کند، و در بعضی موقعیت‌ها احساس ناامنی می‌کند.
شنبه, ۱۸ شهریور
دنیای مومی‌ترول‌ها پر از خیال‌های زیباست؛ دنیایی آرام و جادویی، پر از عشق و دوستی، ماجراجویی و البته فلسفه. مجموعه کتاب‌های «مومی ترول ‌ها» مجموعه‌ای بسیار مشهور است که در دسته‌‌ی ادبیات کلاسیک کودکان قرار می‌گیرد. مومی ترول‌ها (در ترجمه‌های دیگر مومین‌ها) موجودات افسانه‌ای گرد و سفید و شیرینی هستند شبیه به اسب‌آبی. اما هیچ ربطی به اسب‌های آبی ندارند. 
دوشنبه, ۱۳ شهریور
کتاب «هرجا میرم یک هیولا است!» با موضوع اصلی مقابله با ترس، کتابی سرگرم‌کننده و جذاب است که به مفاهیم دیگری از جمله مهارت حل مسئله، افزایش اعتماد‌به‌نفس و شجاعت نیز اشاره می‌کند.
سه شنبه, ۹ خرداد
کتاب «اگر کوسه‌ها از بین بروند…» با ترکیب جنبه‌های علمی و کودکانه در تصویرگری، توانسته است طرحی نو در بازار کتاب‌های علمی بیافریند. این کتاب که با تصویرگری‌های خلاقانه‌اش جذابیت‌های بصری زیادی ایجاد می‌کند، درباره‌ی اهمیت وجود کوسه‌ها در زیست‌بوم صحبت می‌کند، و به کودکان تاکید می‌کند که انقراض این گونه از جانوران دریایی عواقب بسیار بدی برای کره‌ی زمین خواهد داشت.
چهارشنبه, ۳ خرداد
کتاب «کی با من جورتره؟» داستانی ساده اما پر مفهوم است و به شکلی نرم و زیبا، کودک را با انواع اشکال هندسی و تفاوت‌ها و تشابه‌هایشان آشنا می‌کند، و البته در خلال این تفاوت‌ها به ما یادآوری می‌کند که همین تفاوت‌ها در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و می‌توانند اشکال جدیدی بسازند.
دوشنبه, ۱ خرداد
«یادت می‌­آید» عنوان کتابی است که گرچه کودکانه است، با یک بار خواندنِ آن همه چیز دستگیر خواننده نمی‌شود. در این کتابِ داستانی مصور، یک زندگی معمولی از نگاه دو کودک بازگو می‌شود. به یاد داشته باشیم که کودکان می‌توانند به رویداد‌ها و اشیا با نگاهی شگفت‌انگیز بنگرند. زُرَن دِروِنکار نویسنده‌ی آلمانی این اثر به‌خوبی با این نگاه آشناست و گویی کودکی خود را از یاد نبرده است.
یکشنبه, ۲۹ آبان
شخصیت اصلی در مجموعه‌ی «نوئمی» دختر کوچک هفت سال و نُه‌ماهه‌ای است که داستان‌های زیادی برای تعریف کردن دارد. پدر و مادر او شاغل هستند و دخترک بیشتر اوقاتش را در خانه‌ی پرستارش، خانم لومباگو، در طبقه‌ی بالا می‌‌گذراند. اما ماجرا اینجاست که خانم لومباگو و همسرش رازهای زیادی برای پنهان کردن دارند؛ رازهایی که پس از مرگ امیل یا همان آقای لومباگو، یکی یکی بر نوئمی آشکار می‌شود.
یکشنبه, ۳۰ مرداد
کتاب تصویری مجموعه‌ا‌ی به‌هم‌پیوسته و معنادار است. داستان، متن نوشتاری و تصویر در کنار یکدیگر روایت کتاب را پیش می‌برند. «یپه در راه» از بهترین و زیباترین کتاب‌های تصویری کودک است. آسترهای کتاب، در ابتدا و انتها، تصویری از مسیر حرکت یپه را نشان می‌دهد. این مسیر که با نشانه‌های متنی همراه شده، هیجان خواندن کتاب را دوچندان می‌کند. در هنگام خواندن داستان، با بازگشت به آستر و دیدن‌ آن، سفر پرچالش یپه را بهتر درک می‌کنیم.
سه شنبه, ۱۸ مرداد
من، مایکل، یک کارآگاهم؛ «کارآگاه زبل». در ابتدای تمام جلدهای مجموعه‌ی مصور «کارآگاه زبل» جمله‌ای با همین مضمون آمده است. اما کار یک کارآگاه چیست؟ ذره‌بین دست گرفتن، کلاه کارآگاهی سر گذاشتن یا حل کردن معما؟ احتمالاً شما هم مثل مایکل به گزینه‌ی آخر رأی می‌دهید!
سه شنبه, ۱۱ مرداد
کتاب «اطلس جغرافی جهان برای دانش‌آموز» از دسته کتاب‌های منبع است که در حوزه‌ی جغرافیای جهان، اطلاعاتی جالب و جامع به دانش‌آموزان می‌دهد.
سه شنبه, ۴ مرداد
«گرگ کوچولوی دانا» داستان گرگی است که زیاد کتاب می‌خواند و برای هیچ‌کس و هیچ‌چیز، جز خواندن، وقت نمی‌گذارد. او تمام وقت خود را صرف خواندن کتاب‌های بزرگ و کشف ستاره‌های جدید می‌کند. در ابتدای داستان، گرگ کوچولوی دانا مغرور و گوشه‌گیر است و جانورانی را که در همسایگی‌اش زندگی می‌کنند نادیده می‌گیرد. چون خیلی می‌داند، همه به او می‌گویند گرگ کوچولوی دانا و به همین سبب دوستان‌اش با پرسش‌های بسیار به سراغ‌اش می‌آیند، اما گرگ داستان ما هنوز می‌خواهد بخواند. او وقت ندارد به دوستان‌اش پاسخ دهد.
سه شنبه, ۲۸ تیر
«اتولاین» نام دختری است که در جایی به نام بیگ سیتی به همراه بهترین دوستش آقای مونرو زندگی می‌کند. مشخص نیست که بیگ سیتی در کدام کشور است، همین‌طور معلوم نیست آقای مونرو دقیقاً چیست. اما آنچه مشخص است اینکه آقای مونرو بهترین دوست اتولاین است. فقط از باران و شانه‌‌کردن موهایش خوشش نمی‌آید. پدر و مادر اتولاین مجموعه‌دار و جهانگرد هستند؛ برای همین همیشه در سفرند. تمام کارهای اتولاین مثل پختن غذا، مرتب‌کردن خانه، تا کردن لباس‌ها و... را کارکنان شرکت‌های تخصصی انجام می‌دهند.
یکشنبه, ۱ خرداد
کتاب «تا خانه در باران» نمایشی از رخدادهای یک شب بارانی است از فاصله‌های نزدیک و دور. مادری با فرزندش در راه خانه است، سوار بر ماشین. در این شب بارانی که جاده‌ها شلوغ و لغزنده است، کودک شاهد رخدادهایی عجیب و ساده‌ است. ما از نماهای دور و نزدیک مانند یک فیلم، نظاره‌گر این داستان نمایشی هستیم. از خرگوش‌ها و موش‌ها و ماهی‌ها و اردک‌ها تا حتی حلزون. از وسایل و جزئیات لباس و ماشین‌ها، تا خیابان و آسمان و بزرگراه. همه چیز در این کتاب دیدنی است و خواندنی.
شنبه, ۱۷ اردیبهشت
«گربه‌ای که تقلید می‌کرد» از مجموعه کتاب «قصه‌های دوست داشتنی» ماجرای دو دوست به نام‌های بلا و آناست. بلا که خیلی آنا را دوست دارد می‌خواهد کاملا در تمام کارها از او تقلید کند. اما آنا این کار را اصلا دوست ندارد.
سه شنبه, ۲ آذر
«سلام ترس!» کتابی در مورد شناخت احساس ترس است. عنوان کتاب از همان ابتدا روشن می‌کند که باید با ترس آشنا شد و به او سلام کرد.
یکشنبه, ۴ مهر
کتاب «بلند بگو نه!» کتابی از زبان یک کودک برای آموزش خودمراقبتی به کودکان دیگر است. کودکان با شرایط نامطلوبی که ممکن است برایشان پیش آید آشنا می‌شوند و راه خروج از آن را می‌آموزند.
چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت