گروه ویرایش موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با گروه ویرایش موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را مشاهده کنید.

«سلام ترس!» کتابی در مورد شناخت احساس ترس است. عنوان کتاب از همان ابتدا روشن می‌کند که باید با ترس آشنا شد و به او سلام کرد.
یکشنبه, ۴ مهر
کتاب «باید بروم دست‌شویی» یک کتاب بامزه برای آموزش رفتن به دست‌شویی‌ است که در آن سگ کوچولو به‌طور اتفاقی مجبور می‌شود از دست‌شویی بزرگ‌ترها استفاده کند. در این کتاب، علاوه بر آموزش غیر مستقیم رفتن به دست‌شویی، با جانوران مختلفی که در داستان حضور دارند هم آشنا می‌شویم.
شنبه, ۳ مهر
«مامان فیل کوچولو» داستان تصویری زیبایی درباره روابط ساده، عاشقانه و حمایت‌گر یک مادر و فرزندش است. نویسنده و تصویرگر این اثر با تصاویری ساده و هنرمندانه و متنی کوتاه از زاویه دید و زبان کودک خردسال و متناسب با درک او این رابطه را به زیبایی به تصویر می‌کشد. روای این داستان، فیل کوچولو در داستان از کارهایی که با مادرش انجام می‌دهند می‌گوید، آن‌ها با هم بازی می‌کنند، به خرید می‌روند و....
چهارشنبه, ۳۱ شهریور
«بابای فیل کوچولو»، داستان تصویری زیبایی‌ست درباره یک فیل کوچک که با زبان و زاویه دید کودکانه و شیرین از رابطه خود و پدرش می‌گوید، در بخش بخش این کتاب اشتیاق بالای فیل کوچولو به گذراندن وقت با پدرش هنرمندانه به تصویر کشیده شده است.
چهارشنبه, ۳۱ شهریور
رابطه دوستی چطور رابطه‌ای است؟ یک رابطه برابر یا بالا و پایین؟ بعضی وقت‌ها دوستی‌ها از یک نقطه شروع می‌شوند که یکی مراقب دیگری‌ست و از یک‌جای دوستی به بعد، همه چیز دگرگون می‌شود. مناسبات در یک دوستی همیشه یکسان و ثابت نمی‌ماند! طرفین رابطه رشد می‌کنند، شکل رابطه عوض می‌شود و مختصات آدم‌ها نسبت به هم تفییر می‌کند. «لولو» داستان یک رابطه دوستانه عجیب بین یک بچه‌گرگ و یک خرگوش است! رابطه‌ای که با بزرگ شدن بچه‌گرگ، شکل آن تغییر می‌کند و آن‌که تا دیروز مراقبت می‌کرد حالا خود نیاز به حمایت و درک شدن دارد.
شنبه, ۹ اسفند
گرسنه نیستم... این غدا را دوست ندارم... «نمی‌خواهم... شکم‌ام می‌گوید نه! ... ببین چه کار بلدم!» جملاتی آشنا از کتاب «یک لقمه کوچولو برای خر کوچولو» برای هرکسی که موقع غذا خوردن با کودکی سرو کله زده است!
یکشنبه, ۱۶ شهریور
«خر کوچولو کنار جسمی بزرگ و تیره‌رنگ دراز می‌کشد. چه بوی خوبی دارد. این همان جایی است که دنبال‌اش می‌گشت. این‌جا گرم و نرم است و درست بوی خانه‌ی مامان را می‌دهد. بله، خر کوچولو این‌جا می‌تواند بخوابد. با خیال آسوده چشم‌های کوچکش را می‌بندد.» این جملات پایانی آرامش‌بخش کتاب «خر کوچولو» است. یک کتاب تصویری تاثیرگذار و پرماجرا درباره خر کوچولویی که می‌خواهد روی پاهای خودش بایستد.
شنبه, ۱ شهریور
«بله، خر کوچولو کیک دوست دارد. اما آن بادبادک، آن بادبادک قشنگ با آن دم بلند...» دوراهی‌های ذهنی و عاطفی از همان سال‌های نخستین زندگی کودک آغاز می‌شوند. وابستگی و دلبستگی به چیزی، علاقه به داشتنش برای همیشه، ناتوانی در دل‌کندن از وسایل مورد علاقه و چالش‌های بخشیدن و هدیه دادن... کتاب «خر کوچولو و تولد یاکی» به این موضوعات می‌پردازد.
چهارشنبه, ۲۹ مرداد
«خر کوچولو و یاکی اسب‌بازی می‌کنند. به آن‌ها خیلی خوش می‌گذرد! اما... وقت حمام و خواب است.»
چهارشنبه, ۲۹ مرداد