سالومه عظیمی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با سالومه عظیمی را مشاهده کنید.

مجموعه کتاب‌ «احساس‌های تو» بعضی از مهم‌ترین احساس‌ها، هیجان‌ها و رفتارهای دوره کودکی را به گونه‌ای تصویری و با استفاده از بیانی روان و جذاب بررسی می‌کند. این کتاب‌ها بر اساس نظرات و دیدگاه‌های روان‌شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت تدوین و تصویرسازی شده‌اند. این مجموعه به کودکان کمک می‌کند تا با احساسات و عواطفی که در زندگی روزمره تجربه می‌کنند، آگاهانه روبرو شوند و در هر مورد راهکارهایی خلاقانه و طنزآلود برای این رویارویی در اختیار کودک قرار می‌دهد.
یکشنبه, ۲۳ آبان
کودکان خردسال در سال‌های اولیه زندگی خود، احساسات گیج‌کننده بسیاری را تجربه می‌کنند. در کتاب «من ترسویم» از مجموعه کتاب «احساس‌های تو» به شناخت احساس ترس و وحشت – همان‌طور که توسط کودک تجربه می‌شود- و راهکارهای کنار آمدن با آن از نگاهی اطمینان‌بخش می‌پردازد؛ با رویکردی طنزآمیز علت ترسیدن آدم‌ها را بررسی می‌کند و بهترین راه رودررویی با آن موقعیت را از طریق محتوایی مناسب سن، بدون بزرگنمایی یا ترساندن کودک، نشان می‌دهد. 
یکشنبه, ۲۳ آبان
«لولو» داستان یک رابطه دوستانه عجیب بین یک بچه‌گرگ و یک حرگوش است! رابطه‌ای که با بزرگ شدن بچه‌گرگ، شکل آن تغییر می‌کند و آن‌که تا دیروز مراقبت می‌کرد حالا خود نیاز به حمایت و درک شدن دارد. «لولو» داستان زیبایی است درباره‌ی دوستی و اعتماد به یک‌دیگر، سرشار از شوخ‌طبعی و لذت.
شنبه, ۹ اسفند
رابطه دوستی چطور رابطه‌ای است؟ یک رابطه برابر یا بالا و پایین؟ بعضی وقت‌ها دوستی‌ها از یک نقطه شروع می‌شوند که یکی مراقب دیگری‌ست و از یک‌جای دوستی به بعد، همه چیز دگرگون می‌شود. مناسبات در یک دوستی همیشه یکسان و ثابت نمی‌ماند! طرفین رابطه رشد می‌کنند، شکل رابطه عوض می‌شود و مختصات آدم‌ها نسبت به هم تفییر می‌کند. «لولو» داستان یک رابطه دوستانه عجیب بین یک بچه‌گرگ و یک خرگوش است! رابطه‌ای که با بزرگ شدن بچه‌گرگ، شکل آن تغییر می‌کند و آن‌که تا دیروز مراقبت می‌کرد حالا خود نیاز به حمایت و درک شدن دارد.
شنبه, ۹ اسفند
«دختر انار» یک کتاب تصویری ساده، زیبا و شاعرانه برای پذیرش مرگ و مواجهه با آن است. «دختر انار»، داستان آن کسی است که می‌رود اما از خود هزار نشانه برجای می‌گذارد، هزار قصه‌ی تازه. روزی که من نیستم، تو هستی و هستی تو، بودن من است.
شنبه, ۹ اسفند
تا به‌حال بلبل خرما از نزدیک دیده‌‌اید؟ آوازش را که انگار از خود بهشت می‌خواند شنیده‌اید؟ پرنده‌ کوچکی که تاجی سیاه و گونه‌هایی به سپیدی برف دارد و آواز رویایی‌اش، در تصاویر کتاب «دختر انار» جاری است! انگار که موسیقی زندگی است در دل داستانی درباره سوگ.
شنبه, ۹ اسفند
تصویر مادربزرگ بافتنی به دست، تصویر ما بزرگسالان امروز از کودکیمان است. چیزی که این روزها به ندرت دیده می‌شود؛ مادربزرگی که شگفتی می‌آفریند و هر سال لباسی برای دخترک می‌دوزد! «لباس همیشگی من» داستانی درباره دوختن و بافتن و تهیه کردن لباسی است که هر سال می‌تواند تغییر کند و باز استفاده شود.
یکشنبه, ۶ مهر
گرسنه نیستم... این غدا را دوست ندارم... «نمی‌خواهم... شکم‌ام می‌گوید نه! ... ببین چه کار بلدم!» جملاتی آشنا از کتاب «یک لقمه کوچولو برای خر کوچولو» برای هرکسی که موقع غذا خوردن با کودکی سرو کله زده است!
یکشنبه, ۱۶ شهریور
«خر کوچولو کنار جسمی بزرگ و تیره‌رنگ دراز می‌کشد. چه بوی خوبی دارد. این همان جایی است که دنبال‌اش می‌گشت. این‌جا گرم و نرم است و درست بوی خانه‌ی مامان را می‌دهد. بله، خر کوچولو این‌جا می‌تواند بخوابد. با خیال آسوده چشم‌های کوچکش را می‌بندد.» این جملات پایانی آرامش‌بخش کتاب «خر کوچولو» است. یک کتاب تصویری تاثیرگذار و پرماجرا درباره خر کوچولویی که می‌خواهد روی پاهای خودش بایستد.
شنبه, ۱ شهریور
«بله، خر کوچولو کیک دوست دارد. اما آن بادبادک، آن بادبادک قشنگ با آن دم بلند...» دوراهی‌های ذهنی و عاطفی از همان سال‌های نخستین زندگی کودک آغاز می‌شوند. وابستگی و دلبستگی به چیزی، علاقه به داشتنش برای همیشه، ناتوانی در دل‌کندن از وسایل مورد علاقه و چالش‌های بخشیدن و هدیه دادن... کتاب «خر کوچولو و تولد یاکی» به این موضوعات می‌پردازد.
چهارشنبه, ۲۹ مرداد
«خر کوچولو و یاکی اسب‌بازی می‌کنند. به آن‌ها خیلی خوش می‌گذرد! اما... وقت حمام و خواب است.»
چهارشنبه, ۲۹ مرداد