راهنمای اجرای کارگاه قصه گویی

زیر دسته بندی ها
 قصه گویی یک بازی است، هنگامی که با عروسک ها بازی می کنید، وانمود می کنید که آن ها سخن می گویند، راه می روند و فعالیت می کنند.
یکشنبه, ۲۹ خرداد
 گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید که کودکان بتوانند از آن جا مراسم قصه گویی را بشنوند و ببینند. یا در برابر آن ها بایستید و یا کنار آن ها بنشینید...
شنبه, ۲۸ خرداد
 قصه گویی کودکان بیشتر ادامه منطقی قصه گویی به وسیله بزرگسالان است. زیرا کودکان می آموزند با الگو گرفتن از بزرگسالان قصه بگویند و ارزش قصه گویی شفاهی را بشناسند. 
شنبه, ۲۸ خرداد
 کودکان ممکن است واکنش های احساسی نسبت به خود قصه،‌تفسیرهایی که از آن می شود یا عناصر گوناگون ادبی درون قصه از خود نشان دهند.
شنبه, ۲۸ خرداد
جنبش کتابخانه ی خانگی زیمبابوه در سال ۱۹۷۹ در حراره از سوی دو زن که پایه گذار خدمات کتابخانه ی کودکان بودند، آغاز شد. این دو زن کتابخانه های کوچکی در خانه های خود تشکیل داده اند و مادر یا عضو دیگری از خانواده در جایگاه قصه گو و کتابدار انجام وظیفه می کند.
یکشنبه, ۳ آبان
پیشینه قصه گویی به چه دورانی باز می گردد، تا به امروز چگونه در یک مسیر تاریخی گام به پیش نهاده است و در جهان پیشرفته امروز چه جایگاهی دارد.
یکشنبه, ۸ شهریور
برگردان نوشین گرشاسبی یک راوی: باور دارم، تخیل از علم نیرومند‌تر است افسانه‌ از تاریخ و رؤیا از واقعیت. امید همیشه بر تجربه پیروز می‌شود خنده درمان غم و اندوه است و عشق از مرگ قوی‌تر.
سه شنبه, ۱۰ دی
   مهم ترین عامل در گزینش داستان لذت آفرین بودن آن است. گویندگان داستان باید از زمانی که برای قصه گویی صرف می کنند لذت ببرند و قصه ها را با دلبستگی و علاقه بازگویند. 
چهارشنبه, ۲۷ آذر
هنر باستانی قصه گویی شفاهی این ارزش را دارد که برای یادگیری آن تلاش شود. زیرا هم برای گوینده و هم شنونده لذت آفرین است.
سه شنبه, ۲۶ آذر
قصه گویی به از بر کردن نیای ندارد اما نیازمند آمادگی است. برداشتن چند گام شما را در آماده کردن زمینه ای برای یک تجربه لذت بخش یاری می رساند.
سه شنبه, ۲۶ آذر