این کتاب پر از اشتباه است

عنوان لاتین
The book of mistkes

«این کتاب پر از اشتباه است» چون یک چشم بزرگ‌تر از آن یکی نقاشی شد، وای اشتباه شد! و یک نقاشی عجیب که خراب شده، یک قورباغه-گربه-گاو عجیب؟ اما می‌شود آن را به بهترین بوته نقاشی تبدیل کرد. و لکه‌های جوهری که این طرف و آن طرف پخش شده‌اند، انگار که از اول قرار بوده مانند برگ‌های شناور در باد باشند.

راوی داستان در حال نقاشی است، اما اشتباهی می‌کند و یک چشم از چشم دیگر خیلی بزرگ‌تر می‌شود. اما وقتی می‌خواهد اشتباه اولش را درست کند، دوباره اشتباه دیگری می‌کند و حالا چشم دومی از اولی هم بزرگ‌تر می‌شود. فکری به ذهنش می‌رسد، عینکی برایش نقاشی می‌کند و مشکل چشم‌ها را به این شکل حل می‌کند. در صفحه‌های بعدی، مشکلاتی که یکی بعد از دیگری اتفاق می‌افتند، تبدیل به موفقیت‌هایی می‌شوند و نهایتاً تصویری زیبا شکل می‌گیرد.

یکی از دلایلی که تقریباً تمام خواننده‌های کتاب «این کتاب پر از اشتباه است»، آن را دوست دارند موضوع آن است که اشتباهات می‌توانند فرصت دوباره باشند. این کتاب مرتب این کلید واژه را تکرار می‌کند و از شرایط کاملاً نامطلوب بهترین استفاده را می‌کند. کتابی همراه با جملات کوتاه و ساده و تصاویر خارق‌العاده.

«کورینا لویکن» نویسنده و تصویرگر کتاب، ساکن ایالت واشنگتن امریکا است. او ایده نقاشی‌هایش را از طبیعت، خانواده‌اش و انسان‌ها می‌گیرد. ایده کتاب «این کتاب پر از اشتباه است» زمانی به فکر او رسید که با دانش آموزانش در مدرسه فعالیت‌های ورزشی انجام می‌داد.

گزیده‌هایی از کتاب

حتی لکه‌های جوهر که توی آسمان پخش شده بودند، شبیه برگ به نظر می‌رسیدند. انگار همیشه دلشان می‌خواست بروند توی هوا و سوار باد بشوند.

برگردان
شبنم حیدرپور
تصویرگر
Korinna Loyken, کورینا لویکن
سال نشر
1397
ناشر
نویسنده
Korinna Loyken, کورینا لویکن
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on